Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Κρητικά νηστίσιμα παξιμαδάκια με σταφίδες

Με τέτοια υλικά, δεν υπάρχει λόγος για περαιτέρω περιγραφή… 
ένα θα πω μόνο: δοκιμάστε τα οπωσδήποτε!
Υλικά για 50 παξιμάδια:

1 κιλό περίπου αλεύρι σκληρό
2 κουταλάκια γλ. μπέικιν
1 1/2  νεροπότηρο ελαιόλαδο
1 1/2 νεροπότηρο ζάχαρη
4-5 κουταλιές κονιάκ
1 νεροπότηρο φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκάλι
1 κουταλάκι γλ. σόδα
Ξύσμα από 2 πορτοκάλια
1 κουταλάκι κανέλα
Μια πρέζα γαρύφαλλο
200 γρ. σταφίδες ξανθές

Ανακατεύουμε τις σταφίδες με μια κουταλιά αλεύρι.
Ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπέικιν.
Στρώνουμε με λαδόκολλα το ταψί του φούρνου 
και προθερμαίνουμε τον φούρνο στις αντιστάσεις, στους 180ο.
Σε μπολ χτυπάμε πολύ καλά το ελαιόλαδο με την ζάχαρη.
Προσθέτουμε το κονιάκ, 
διαλύουμε την σόδα στο χυμό πορτοκαλιού και τον προσθέτουμε κι αυτόν.
Ρίχνουμε και το ξύσμα, την κανέλα και το γαρύφαλλο και ανακατεύουμε.
Ζυμώνοντας πάντα, προσθέτουμε λίγο-λίγο το αλεύρι. 
Ίσως χρειαστεί λίγο περισσότερο ή λίγο λιγότερο από 1 κιλό, 
πρέπει η ζύμη μας να είναι μαλακή και ελαστική αλλά να μην κολλάει.
Τέλος, προσθέτουμε και τις σταφίδες 
και ζυμώνουμε ελαφρά μέχρι να ενσωματωθούν.
Μεταφέρουμε την ζύμη σε επιφάνεια εργασίας 
που την έχουμε πασπαλίσει με λίγο αλεύρι, 
την μοιράζουμε σε 3 ίσα μέρη και πλάθουμε φρατζόλες.
Τις τοποθετούμε στο ταψί και χαράζουμε σε ίσες αποστάσεις, 
αρκετά βαθιά, την επιφάνεια χωρίς να φτάσουμε στον πάτο.
 Ψήνουμε για μισή ώρα, αποσύρουμε από τον φούρνο 
και αφήνουμε να κρυώσουν ελαφρά.
Κόβουμε τα παξιμαδάκια στα σημεία που τα είχαμε χαράξει, 
τα τοποθετούμε στο ταψί και ψήνουμε για 45 λεπτά ακόμα στους 100ο
μέχρι να στεγνώσουν καλά.
Αφού κρυώσουν τελείως, τα φυλάμε σε αεροστεγές κουτί ~ 
αν προλάβουν, διατηρούνται φρέσκα και τραγανά για αρκετό καιρό!

Καλοφάγωτα!


26 σχόλια:

  1. Μπέτυ μου μας αρέσουν πολύ τα παξιμαδάκια, θα τα δοκιμάσω οπωσδήποτε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω εναγωνίως την γνώμη σου! :)

      Διαγραφή
    2. Τέλεια Ευχαριστώ πολύ να είστε καλά ωραία πολύ νόστιμα

      Διαγραφή
    3. Εγώ σας ευχαριστώ!
      Χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν!

      Διαγραφή
  2. Και έψαχνα να βρω μια καλή συνταγή για παξιμάδια! Θα τη δοκιμάσω άμεσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαν νέΑ μαγείρισσα καθώς είμαι, τέτοιες Συνταγές κάνουν τις μετοχές μου να ανεβαίνουν στα ύψη! Ευχαριστώ για την έμπνευση! Τα εύσημα της "πρώτης ύλης" δικά σου! :) Φιλικά, Αλεξάνδρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σα νέα μαγείρισσα καθώς είμαι, τέτοιες συνταγες κάνουν τις μετοχές μου να ανεβαίνουΝ στα ύψη! Τα εύσημΑ της "πρώτης ύλης", δικαίως δικά σου! Ευχαριστώ! Φιλικά, Αλεξάνδρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο και στις δυο μας λοιπόν Αλεξάνδρα! :)
      Χαίρομαι πολύ που βρίσκεις τις συνταγές μου του γούστου σου!
      Σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη, καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  5. Τα έφτιαξα εχθές και μοσχομύρισε το σπίτι! Απίθανη γεύση!!! Ευχαριστούμε πολύ! Αδαμαντία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπεττυ μου καλο χειμωνα! Ελπίζω να εισαι καλα! Εχω τα παξιμαδακια σου στο φουρνο. Επανερχομαι με εντυπωσεις!
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό χειμώνα και σε σένα Μαρία!
      Ελπίζω να αγαπήσεις τα παξιμαδάκια μου όπως εγώ!

      Διαγραφή
  7. Μπέτυ μου καλο χειμώνα! Εχω τα παξιμαδακια σου στο φουρνο. Επανέρχομαι με εντυπωσεις...
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λοιπον, δεν παιζονται! Μου βγηκαν και τσουπωτουλια, αλλα και τραγανα! Με εσωσες με αυτη τη συνταγη! Εχεις και τα ευσημα απο τον αντρουλη μου! Να'σαι παντα καλα!
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πάρα πολύ!!!
      Και του δικού μου πολυαγαπημένα, εδώ και χρόνια δεν λείπουν ποτέ απ το σπίτι μας!
      Καλοφάγωτα!!!

      Διαγραφή
  9. Λοιπον, δεν παιζονται! Μου βγηκαν και τσουπωτουλια, αλλα και τραγανα! Με εσωσες με αυτη τη συνταγη! Εχεις και τα ευσημα απο τον αντρουλη μου! Να'σαι παντα καλα!
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπεροχα!!!!!!!!οσοι τα φαγανε μου ζητησανε την συνταγη!!!!συγχαρητηρια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααα χαίρομαι πάρα πολύ που σας άρεσαν τόσο! Είναι τα αγαπημένα όλης της οικογένειας! Κυριολεκτικά δεν λείπουν ποτέ απ το δικό μου σπίτι! Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  11. Μπωρο να βαλω αμυγδαλο αντι για σταφιδες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μόλις τα έβαλα στη κουζίνα ανυπομονώ να δω τη έκανα❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Απλά καταπληκτικά. Τα φτιάχνω για δεύτερη φορά. Καλύτερα και από αγοραστά. Μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, πολύ χαίρομαι που σου άρεσαν τόσο!
      Εδώ και χρόνια δεν λείπουν ποτέ απ το σπίτι μου!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...