Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Φασολάδα η ελληνική

Μπορεί να μην έχουμε δει ακόμα πραγματικό κρύο, αλλά μια πηχτή, νόστιμη φασολάδα με μπόλικο σέλινο και καροτάκι νομίζω πως είναι ευπρόσδεκτη!

Μισό κιλό φασόλια ξερά μέτρια
2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
3-4 καρότα σε ροδέλες
3-4 κλωνάρια σέλινο ψιλοκομμένο
2-3 κουταλιές πελτές
1 φλυτζάνι λάδι
Αλάτι και πιπέρι

Καθαρίζουμε καλά τα φασόλια και τα βάζουμε από το βράδυ σε κρύο νερό να μουσκέψουν.
Την άλλη μέρα τα πλένουμε καλά και τα βάζουμε σε μεγάλη κατσαρόλα με κρύο νερό -να τα σκεπάζει και να περισσεύει- να βράσουν.
Μόλις πάρουν 2-3 βράσεις προσθέτουμε τα κρεμμύδια, τα καρότα, το σέλινο και το λάδι, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε να σιγοβράσουν για ¾ περίπου.
Τότε προσθέτουμε τον πελτέ και το αλατοπίπερο και βράζουμε για 30 λεπτά ακόμα, μέχρι να χυλώσουν καλά τα φασόλια.
Αν θέλετε λιγότερο πηχτή τη φασολάδα, προσθέτετε λίγο ακόμα ζεστό νερό.
Για πιό πικάντικη γεύση προσθέστε μαζί με τα λαχανικά λίγη κόκκινη καυτερή πιπερίτσα!

Ταιριάζει πολύ με σαρδέλα παστή, ρέγγα καπνιστή ή με λίγη φέτα και φρέσκο ψωμάκι...

18 σχόλια:

  1. Καλησπέρα

    Πράγματι μια φασολάδα
    Είναι ότι πρέπει και δεν χρειάζεται
    να κάνει κρύο, πιες και δυο ποτηράκια
    καλό κρασί

    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γειά σου Μπέτυ με τα ωραία σου!!!Ευχαρίστως θα έτρωγα ένα πιατάκι, καυτό καυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. this fasolada looks just like my fasolada - it is the national dish of greece, and you can't go wrong by making and serving it to anyone!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ε ρε μανα φασολαδα!!!
    Μολις εβαλα γιγαντες να φουσκωσουν για αυριο.
    Μια χαρα ειναι κι ας μην κανει κρυο πολυ, την τιμουμε παντα σαν γνησιο απόλυτο Ελληνικο φαγητο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χτες τη φάγαμε, τι νόστιμο φαγητό, απο τα αγαπημένα μας. Βάζω πολύ λιγότερο λάδι, όχι ότι δε το χρειάζεται αλλά να ο ένας δίαιτα, να η άλλη διατροφή, τι να κάνει και η mama; Με τις κουταλιές το μετράμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Περιμένω να κρυώσει λίγο περισσότερο ο καιρός για να την κάνω, την έχω συνδυάσει με πολύ κρύο και καλό κρασάκι!!
    Με μπόλικο σελινάκι και καροτάκι όπως λες και σχεδόν πάντα με καυτερή πιπερίτσα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το Ελληνικό Σήμα Κατατεθέν!!
    Δεν θα έλεγα όχι για ένα πιατάκι,βαθύ όμως, έστω και τώρα που είναι πρωΐ!! Και για λίγο από τα αλμυρά που προτείνεις στο τέλος.
    Δυστυχώς τα αποθέματα μας τελείωσαν και ακόμη δεν καταφέραμε να πάμε εκεί που τα πουλάνε, για σιγουριά....Πρέσπες...
    Καλήμέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από τα πλέον κλασικά και πεντανόστιμα φαγητά.
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. φασολάδα ακατανίκητη, εγώ βάζω και λίγο πράσο, κρασάκι απαραίτητο και γω την Παρασκευή την έχω προγραμματίσει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ Μπέττυ μου, το κάνω λίγο ανάποδα.
    Επειδή τρέχουμε γενικώς και ειδικώς,και θέλω να τρώμε όσπρια,τα μαγειρεύω τώρα τελευταία κάθε Κυριακή.
    Καλώ και κάποιους φίλους, έτσι τρώμε όλοι τα όσπριά μας μια χαρά!
    Αυτή την Κυριακή είναι η σειρά τηε φασολάδας, με κάλυψες θαύμα, θα βάλω και καυτερή πιπερίτσα που έχω σε γλαστρούλα.
    Το πρόβλημά μου είναι, ότι θέλω να κάνω και μια σπανακοπιτούλα, και δεν τη βλέπω στις πιτούλες σου...
    Μήπως μου ξεφεύγει;
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δε φαντάζεσαι τι γίνεται όταν έχω φασολάδα....τελειώνει σε χρόνο μηδέν κι όχι μόνο από'μενα.Τη συνοδεύω με αλλαντικά πχ προσούτο κρούντο και τυριά πικάντικα όπως πεκορίνο με μπούκοβο....για να πάω να αγοράσω κανά φασόλι :)))

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κλασικό πιάτο τελευταία το κάνω με φασόλια χάντρες που κρατώ στην κατάψυξη αρέσουν πιο πολύ στην κόρη κι εγώ δεν χαλάω χατίρια.
    Προσθέτω και ντομάτα φρέσκια αλλά και μπούκοβο καυτερό κι εκεί γίνεται η μάχη γιατί δεν αρέσει σε όλους.
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βγήκαμε να υποδεχτούμε τον χειμώνα?? Φαγητό σύμβολο....σε ευχαριστώ γλυκιά μου Ελισάβετ!!
    Τι φασόλια χρησιμοποιείς? Δεν αλλάζεις το νερό στο βράσιμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλώς τον Νάσο! Όσπρια πάντα παίρνω Agrino, μου αρέσουν ως ποιότητα, τα συγκεκριμένα τα λέει Φασόλια μέτρια... Νερό αλλάζω μόνο στις φακές, στα φασόλια όχι, δεν το θεωρώ απαραίτητο...
    Την καλησπέρα μου και καλό σαββατοκύριακο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ειλικρινα δεν υπαρχει συνταγη που να εχω κανει και μην μου πετυχε.....ευχαριστουμε που μοιραζεστε τις γνωσεις σας με μας.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στ'αλήθεια, τέτοια σχόλια είναι ο καλύτερος έπαινος και η ανταμοιβή μου!!!
      Αγαπώ πολύ την μαγειρική (και τελευταία και την ζαχαροπλαστική), λατρεύω να πειραματίζομαι και χαίρομαι πολύ όταν μοιράζομαι κάτι μαζί σας και η ανταπόκριση είναι θετική!
      Ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...