Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Κουνέλι με άσπρη σάλτσα

Το κουνέλι, λόγω Κρήτης, βρίσκεται στο τραπέζι μας πολύ συχνά. 
Αναζητώ λοιπόν τρόπους για να μαγειρευτεί διαφορετικά, νόστιμα και πικάντικα! 
Μια τέτοια συνταγή εντόπισα τις προάλλες σε κάποια εκπομπή στην τηλεόραση -δυστυχώς δεν θυμάμαι ποιά- κράτησα τη σχετική σημείωση και το αποτέλεσμα ήταν απολαυστικό!
Υλικά για 4 μερίδες:

1 Κουνέλι 1 1/2 κιλό περίπου
4-5 κουταλιές ελαιόλαδο
1 μέτριο κρεμμύδι
2 σκελίδες σκόρδο
Μισό φλυτζανάκι ξύδι μπαλσάμικο
Μισό φλυτζανάκι ξύδι από κρασί
1 φλυτζάνι λευκό κρασί
1 φλυτζάνι ζωμός λαχανικών ( δηλ. 1 κύβος λαχανικών διαλυμένος σε 1 φλυτζάνι ζεστό νερό)
Μπαχάρι σε κόκκους
1 ξυλάκι κανέλλας
2 φύλλα δάφνης
Αλάτι και λευκό πιπέρι
2 κουταλιές αλεύρι


Βάζουμε το ελαιόλαδο σε φαρδιά κατσαρόλα να κάψει
και σωτάρουμε καλά το κουνέλι να ροδίσει από όλες τις πλευρές.
 Αλατοπιπερώνουμε και προσθέτουμε το κρεμμύδι κομμένο στα 4 και το σκόρδο ακαθάριστο.  Ανακατεύουμε κάνα-δυό φορές.
 Προσθέτουμε το μπαλσάμικο και το λευκό κρασί
και αφήνουμε σε δυνατή φωτιά μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ.
Τότε προσθέτουμε 1 κουταλιά  μπαχάρι σε κόκκους, 1 ξυλάκι κανέλα και 2 φύλλα δάφνης
 Ρίχνουμε το ξύδι,  το ζεστό ζωμό λαχανικών και λίγο νερό να καλυφθεί κατά τα 2/3.
Βράζουμε το φαγητό σκεπασμένο σε μέτρια φωτιά για 30 λεπτά περίπου ή μέχρι να μαλακώσει το κρέας (ανάλογα με το μέγεθος του κουνελιού) και να μείνει με λίγη σάλτσα.
 Μόλις κρίνουμε ότι είναι έτοιμο διαλύουμε το αλεύρι σε λίγο νερό να γίνει χυλός
και το ρίχνουμε στο κουνέλι.
 Κουνάμε την κατσσαρόλα, μόλις πήξει λίγο κατεβάζουμε από τη φωτιά και σερβίρουμε ~ το καταλληλότερο συνοδευτικό, λένε, είναι χοντρά μακαρόνια, εγώ εδώ το έφτιαξα με άσπρο ρύζι.
 Αν πασπαλίζουμε με τριμμένη μυζήθρα και φρεσκοτριμμένο πιπέρι η γεύση του απογειώνεται! 

Η σιγουριά πως το φαγάκι αυτό είναι πολύ πετυχημένο είναι τα εύσημα που πήρα από τον καλό μου, που ως Κρητικός, έχει πολύ αυστηρά κριτήρια για το θέμα "κουνέλι"!!!  :)

17 σχόλια:

  1. Ωραιότατο το κουνελάκι και πολυ διαφορετικό!
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νόστιμη φαίνεται, αλλά εγώ έχω έναν κόμπο στο λαιμό όταν πρόκειται για κουνέλι ή λαγό. Νιώθω ότι βλέπω στο πιάτο ήρωες από τα αγαπημένα μου cartoons και μου είναι αδύνατον να πιάσω το πηρουνάκι :(( Τώρα, γιατί δεν νιώθω το ίδιο για τα κοτόπουλα, το μοσχαράκι και το γουρουνάκι, δεν ξέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μωρέ δωσε μου εμένα κουνελι και θα δεις!!! απο τα πιο νοστιμα κρεατα.Γειας τα χερια σου Μπετυ τέλειο μεζεδακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κουνέλι το έχω συνδυάσει με κόκκινη σαλτσούλα, αλλά και άσπρο μια χαρά νόστιμο φαίνεται το φαγάκι σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την είδα και εγώ αυτή τη συνταγήσ την τηλεόραση στην εκπομπή του Βασίλη Καλλίδη FOOD AND THE CITY. Το έφτιαξα κι εγώ λοιπόν και πραγματικά ήταν υπέροχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. νοστιμο!!!!!!!!
    το επόμενο κουνελάκι που θα "σφαχτεί" από τον μπαμπά μου, θα εκτελεστεί με τον παραπάνω τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω πολύ καιρό να μαγειρέψω κουνέλι, από τότε που είχε ο μπαμπάς μου. Σκεφτόμουν να μαγειρέψω αυτές τις μέρες αλλά δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω.
    Πάντως μου αρέσει πολύ το κρέας του και το έχω φάει με όλους τους τρόπους όταν το είχαμε σε αφθονία.
    Πολύ ωραία αυτή η συνταγή.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τέλειο έγινε, φαίιιιιιιιιιιινεται!!!!!!

    έρχομαι να φάω, εδώ δε μπορώ να μαγειρέψω κουνέλι θα με σκοτώσουν τα παιδιά μου, όσο ήταν μικρά τρώγαμε δικά μας σπιτικά κουνέλια, μετά όταν μεγάλωσαν, πήραμε και στο διαμέρισμα και διασκέδαζαν μαζί τους καθώς τα μεγάλωναν, και δεν τρώνε με τίποτε τέτοιο κρέας...
    μεγάαααλο πιάτο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εμείς εδώ κάτω το συνηθίζουμε πολύ το κουνελάκι και η συνταγή σου δείχνει υπέροχη. Ο συνδυασμός κρέατος με τυρί ή γιαούρτι είναι πολύ συχνός στην Κρήτη όπως θα ξέρεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κουνέλι με άσπρη σάλτσα δεν έχω φάει και πρέπει να δοκιμάσω οπωσδήποτε γιατί η συνταγή φαίνεται σούπερ!!!!


    καλό σαββατόβραδο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ψάχνω για μια συνταγή για κουνέλι αλλά ελαφριά...όχι στιφάδο και μου φαίνεται πολύ καλή...είχα φάει στη λευκάδα κουνέλι με λευκή σάλτσα και μύριζε έντονα μπαχαρικά και μου άρεσε πολύ...θα το δοκιμάσω!!σε ευχαριστώ!!καλές μαγειρικές!!πέρνα μια βόλτα απο το σπιτάκι μου!!φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μπέτυ μου έχω πολύ αγωνία για το φαγητό αν θα το πετύχω θα το φτιάξω το σάββατο!!...είδα οτι κάνεις κ πολύ ωραία ψωμάκια...χρυσοχέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ peggouli:

    Είναι εύκολο το φαγάκι αυτό, το μυστικό του είναι να μην αφήσεις το κουνέλι να παραψηθεί, πρέπει να είσαι "από πάνω" που λένε, γιατί ετοιμάζεται γρήγορα και δεν πρέπει να λιώσει το κρέας... κατά τα άλλα ακολούθησε πιστά τις οδηγίες και δεν θα το μετανιώσεις! :)
    Καλή επιτυχία σου εύχομαι και περιμένω εντυπώσεις!

    ΥΓ: Και τα ψωμάκια είναι εύκολα (αν έχεις καλό μίξερ ή αν αντέχουν τα χέρια σου να ζυμώσεις καλά - εγώ έχω το πρώτο) και θα μπορούσαν να συνοδεύσουν υπέροχα το κουνελάκι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα....!!το έκανα χθές το βράδυ και έγινε πολύ ωραίο!!ήμουνα απο πάνω όπως λές γιατί το έβαλα στην κατσαρόλα(συνήθως μαγειρέυω τα κρέατα στη χύτρα)και έκανε να γίνει γύρω στη 1,5 ώρα...!!αλλά κατά τα άλλα η σάλτσα ήταν πολύ ωραία και έδεσε ωραία...άλλη φορά θα δένω όλες τις σάλτσες με αλέυρι είναι πολύ καλύτερο απο corn flour...φιλιά και σε ευχαριστώ για τη συνταγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΜΠΕΤΥ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ!!!!
    ΜΑΓΕΨΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ "ΠΑΡΑΞΕΝΟ" ΣΕ ΓΕΥΣΕΙΣ ΑΝΤΡΑ ΜΟΥ!!!
    ΘΑ ΣΕ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΣΥΧΝΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΤΕΤΟΙΑ ΓΛΥΚΟΛΟΓΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ SOFIA:

    Πόσο χαίρομαι που σας άρεσε τόσο!
    Αυτή είναι και η ανταμοιβή νομίζω, να ευχαριστείς και να βλέπεις την ικανοποίηση στα πρόσωπα αυτών που αγαπάς!
    Καλή σου μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ήμουν έτοιμη να το φτιάξω αλλά το κουνέλι το πήρε χαμπάρι και το έβαλε στα πόδια… ακόμα το ψάχνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...