Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Μπατόν σαλέ

Θυμάστε τα μπατόν σαλέ από τα νεανικά μας πάρτυ; Νοστιμότατα τυρένια μπισκοτάκια, απολαυστική και εξαιρετική συνοδεία σε κρασί, ρακί, μπύρα ή ουίσκι!

Υλικά για 50 κομμάτια:

250 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
150 γρ βούτυρο
1 αυγό
½ φλυτζάνι τσαγιού γάλα
1 κουταλάκι γλυκού μπέικιν
1 κουταλάκι γλυκού αλάτι
¾ φλυτζανιού σκληρό κίτρινο τυρί τριμμένο (εγώ έβαλα παρμεζάνα)
Μαυροκούκι

Σε βαθύ μπολ ρίχνουμε το βούτυρο και το αφήνουμε να μαλακώσει σε θερμοκρασία δωματίου. Προσθέτουμε το αλεύρι ανακατεμένο με το αλάτι και το μπέικιν, τον κρόκο του αυγού (κρατάμε στην άκρη το ασπράδι) και το τυρί. Ζυμώνουμε με τα χέρια και προσθέτουμε λίγο-λίγο το γάλα, μέχρι να πετύχουμε μια ζύμη μαλακή και ελαστική που δεν θα κολλάει στα χέρια.Καλύπτουμε το μπολ με μεμβράνη και το αφήνουμε στο ψυγείο για μισή ώρα.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180ο.
Παίρνουμε μικρά κομμάτια ζύμης και πλάθουμε λεπτά κορδόνια. Κόβουμε κάθε κορδόνι σε μικρά κομμάτια και τα αραδιάζουμε σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα. Αλείφουμε τα μπατόν σαλέ με το ασπράδι του αυγού αραιωμένο με 1 κουταλιά νερό και πασπαλίζουμε με λίγο μαυροκούκι. Ψήνουμε για 10 λεπτά, να ροδίσουν ελαφρά. Αν φτιάξετε την παραπάνω δόση, θα γίνουν ανάρπαστα σε χρόνο μηδέν! Αν διπλο-τριπλασιάσετε τα υλικά, τότε θα περισσέψουν, θα τα κλείσετε σε μεταλλικό ή γυάλινο βάζο, και θα διατηρηθούν για καιρό φρέσκα και τραγανά!

19 σχόλια:

  1. καλά που τα θυμήθηκες!!!είναι υπέροχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν περισσεύουνε καρδιά μου, όσα κι αν φτιάξουμε, είναι φαγανοί όλοι τους, τρώνε και τα ψίχουλα!!!!

    μούρλια έγιναν, μπράβο Μπετούλα, βάλε κι ένα βερμουτάκι να θυμηθούμε τα νιάτα μας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο βρε Μπέτυ, τι μου θύμισες, τι μου θύμισες!!
    Απίθανα σου έγιναν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν σου πω ότι προχτες τα μελέτησα, τι θα μου πεις???
    Μες στο μυαλό μου είσαι Μπετούλα...
    Γεια στα χεράκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kι εμένα μου θυμίζουν τα χρόνια εκείνα τα παλιά!!! Σήμερα τα βρίσκω μόνο στη Θεσσαλονίκη σε κάποιους φούρνους που τα βγάζουν καθημερινά και παίρνω πάντα μαζί μου στην Αθήνα. Τώρα, με τη συνταγή σου, θα μπορώ να τα φτιάχνω κι εγώ!!
    Σ΄ευχαριστώ!!
    Φιλιά
    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ωραία! Συνοδεύουν ωραιότατα από καφέ ως ουζάκι , ως ρακές,και με λίγο τυράκι ή μερικές ελίτσες είναι θαυμάσιο και με τσάι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν προλάβω, κρύβω μερικά για αργότερα, αλλιώς......
    Και επειδή με αρέσει να μπερδεύω γλυκό με αλμυρό, αν είχα μερικά τώρα, και τι στον κόσμο!!!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μπραβο Μπετούλα, υπέροχα !!!!

    ευχαριστούμε για την συνταγή !!

    φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ωραία συνταγούλα, δεν τα έχω φτιάξει ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι ωραία τα μπατόν σαλέ σου! Θυμηθήκαμε τα νιάτα μας:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχ και ξέχασα! Τι λαχταριστή η φωτογραφία σου επάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mmmm Betty pentanostima kai poli petiximena! Thn ekana th suntagh sou to perasmeno Sabbatokuriako kai eksafanistikan amesos! Tha ta ksanakano sigoura me to pou paro pali skliro turi! Euxaristoume gia th suntagh!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα εφτιαξα εχθες! Διπλη δοση και εχουν εξαφανιστει ηδη!! Η καλυτερη συνταγη! Σ'ευχαριστουμε πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπράβο τέλειες συνταγές,δεν υπάρχει περίπτωση να μην πετύχουν,έχω κάνει παρά πολλες,γλυκά και φαγητά,και όλα τέλεια,αυτά τα έκανα χτες τριπλάσια δόση και δεν προλαβαιναν να βγουν από το ταψί γίνονταν ανάρπαστα!!!Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι όμορφα λόγια! Χαίρομαι τοοοοοσο πολύ που σας αρέσουν οι συνταγές μου! Ευχαριστώ πολύ! :)

      Διαγραφή
  15. Τα έφτιαχνε η μανούλα μου και τα τσακιζαμε... Είναι η τρίτη φορά που τα φτιάχνω και γίνονται ανάρπαστα... Σ' ευχαριστώ πολύ, δεν είχα κρατήσει την συνταγή της και μου έδωσες μεγάλη χαρά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν αλλά χαίρομαι διπλά που σας θύμισαν ένα τόσο αγαπημένο πρόσωπο! Να είστε καλά, με συγκινήσατε!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...