Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Bullar –Τσουρεκάκια εκ Σουηδίας!


Πριν λίγες μέρες έλαβα ένα πολύ όμορφο μήνυμα 
από την φίλη του blog Βούλα Π. που μένει στο Μάντσεστερ, 
η οποία μεταξύ άλλων λέει: 
«Μιας και μας προσέχεις τόοοοοσο πολύ με τα φαγάκια σου 
σκέφτηκα να σου στείλω μια συνταγή 
που την έχω μάθει από τη γιαγιά μου τη Δ. 
η οποία την έμαθε από την θεία Π. και δεν συμμαζεύεται! 
Πρόκειται για μικρά τσουρεκάκια με ζάχαρη και κανέλα 
και  στη Σουηδία, από όπου και προέρχονται, 
τα προφέρουν Μπούλα» 
Είναι αλήθεια πως η συνταγή μου έκανε «κλικ» αμέσως 
και την έφτιαξα χωρίς δεύτερη σκέψη ~ 
και το αποτέλεσμα με δικαίωσε απολύτως!!!
Την παραθέτω με ελάχιστες δικές μου διευκρινήσεις,
εγώ έφτιαξα τη μισή δόση και βγήκαν 36 υπέροχα τσουρεκάκια!

Υλικά:

1/2 λίτρο γάλα χλιαρό
100γρ. βούτυρο
3/4 της κούπας ζάχαρη
1 κομ. νωπή μαγιά ή δύο φακελάκια ξερή
1 κουτ.γλυκ. κάρδαμο ή κακουλέ
1 κιλό αλεύρι
λίγο αλάτι

Γέμιση:

Χοντρή ζάχαρη ή κανονική
Κανέλα
Βούτυρο μαλακό
Θήκες για κέικ (χωρίς θήκες απλώνουν)

Για το άλειμμα::

Λιωμένο βούτυρο
Καστανή ζάχαρη

Ζεσταίνουμε ελαφρά το γάλα με το βούτυρο, 
όχι πολύ γιατί αν κάψει θα «κόψει» η μαγιά. 
Ρίχνουμε το μίγμα αυτό σε ένα μπολ 
και προσθέτουμε τη ζάχαρη,τη μαγιά και το αλάτι. 
Ανακατεύουμε με το χέρι να διαλυθούν. 
Έπειτα ρίχνουμε το κάρδαμο και το αλεύρι.
Ζυμώνουμε μέχρι να ξεκολλάει απο τα χέρια 
(ίσως να θέλει λίγο παραπάνω αλεύρι ~ 
αν βγει λίγο σφιχτή την αραιώνουμε με 2 κουταλιές γάλα). 
 Αφήνουμε 1 ώρα να φουσκώσει. 
Μοιράζουμε τη ζύμη σε 2 μπάλες
 και ανοίγουμε την κάθε μία σε ένα φύλλο λίγο παχύ.
 Αλείφουμε το φύλλο με βούτυρο 
και το πασπαλίζουμε με τη ζάχαρη και την κανέλα. 
 Διπλώνουμε το φύλλο στα 2 κατά μήκος 
και πιέζουμε τις άκρες να ενωθούν καλά. 
 Κόβουμε λωρίδες 1 εκ. περίπου όλο το φύλο.
Παίρνουμε τις λωρίδες, τις στριφώνουμε σαν βίδες
και κάνουμε ένα κόμπο.
 Τα βάζουμε μέσα στα χαρτάκια και τα αφήνουμε 10 λεπτά. 
Τέλος τα αλείφουμε με λίγο ρευστό βούτυρο  
 και πασπαλίζουμε με καστανή ζάχαρη.
 Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμους 
για 10 λεπτά, όχι παραπάνω.

Βούλα, σε ευχαριστώ πολύ, είναι πράγματι εξαιρετικά!

70 σχόλια:

  1. Καλημερα!
    Τι ομορφα τσουρεκακια, οτι πρεπει για το πρωινο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μίνι τσουρεκάκια, υπέροχα φαίνονται!
    Φιλιά Μπέτυ μου, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρέπει να τα κάνω γρήγορα αυτά!
    Τρελάθηκα!!!!!!!!!
    Θέλω!!!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία τσουρεκάκια. Αυτό το πλέξιμο στη ζύμη το είχα δει κι εγώ καπου σε κάτι αλμυρό όμως.
    Στη Σουηδία και γενικά στις Σκανδιναβικές χώρες κάνουν πολύ ωραία τσουρεκοειδή

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Betty είμαι στα ξένα και δεν έχω γλυκό κουταλιού. Πειράζει να μην βάλω τίποτα ή μπόρω να το αντικαταστήσω με κάτι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ανώνυμος:

    Συγνώμη αλλά δεν κατάλαβα την ερώτηση... στα τσουρεκάκια δεν έχω βάλει γλυκό κουταλιού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εμένα θα μου έκανε κλικ αυτή η συνταγή! Τι καλή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μού φαίνονται εξαιρετικά, κι απ' αυτά που λες "θα τα κάνω σίγουρα και θα φαγωθούν αμέσως". Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΙΧΑ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙΚΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΟΡΘΩΝΩ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
    ΤΕΛΕΙΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ!!!!ΝΙΑΜ ΝΙΑΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να ρωτήσω κάτι που δεν κατάλαβα; Με τα μισά από τα υλικά που μας γραφεις δηλαδή μισό κιλό αλεύρι κλπ. θα βγουν γύρω στα 36 κομμάτια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Ανώνυμος:

    Σωστά, με τη μισή δόση βγήκαν 36 μέτρια τσουρεκάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα ήθελα να ρωτήσω τι τύπου αλεύρι χρησιμοποίησες αυτό για τα τσουρέκια ή το μπλέ? φαίνονται εξαιρετικά θα δοκιμαστούν σύντομα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Ανώνυμος:

    Η συνταγή δεν διευκρινίζει, αναφέρει απλά αλεύρι, έτσι έβαλα το μπλε για όλες τις χρήσεις, νομίζω εξ ίσου καλά θα βγουν και με το κίτρινο για τα τσουρέκια!
    Είναι όντως υπέροχα, μην το σκέφτεσαι καθόλου, δοκίμασέ τα!
    Καλό μεσημέρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τα έφτιαξα, παρέα με τους μικρούς μου "βοηθούς"... Ήταν τέλεια...!!!!
    Δύο ταψιά γεμίσαμε... και δεν πρόλαβαν να μείνει ψίχουλο, πριν καλά-καλά περάσει ένα 24ωρο...
    Ευχαριστώ πολύ για την πεντανόστιμη συνταγή! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Paraskevi:

    Χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν, και ακόμα περισσότερο που βοήθησαν τα παιδάκια και σίγουρα το φχαριστήθηκαν!
    Καλό βράδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τα εφτιαξα!!καταπληκτικοτατα!!ευγε για τις οδηγιες σου,με βοηθησαν πολυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Ανώνυμος:

    Χαίρομαι που οι αναλυτικές οδηγίες του μπλογκ είναι τόσο χρήσιμες και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. teliaaaaaaaaaa! nomizo den exo ftiaksi kati allo gia proti fora kai na ixe tetoia epytixia, katatopistiki sta panta, se efxaristoyme poly!!!!!!!! meta tis 28 toy oktomvri tha soy grapso pos alios ta xrisimopiisa, ase poy moy ta zitoyn oloi se xereto,.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Ελένη, χαίρομαι ιδιαίτερα για τον ενθουσιασμό σου!!! :))

      Διαγραφή
  19. καλησπερα τα εκανα σημερααααα!!βγηακεν τελεια μαλακα και αφρατα απλως εμενα μου βγηκανε 36 με το ενα κιλο αλευρι!!!παντως τελεια συνταγη!!!και να κανω μια ερωτησ εαν δεν βαλω την κανελοζαχαρη μπορω να τα κανω κανονικα τσουρεκια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαγγέλη, φαντάζομαι πως ναι... δεν το έχω επιχειρήσει αλλά μια δοκιμή θα μας πείσει! :)
      Αν το κάνεις τελικά, θα ήθελα να μάθω το αποτέλεσμα!

      Διαγραφή
    2. στον αερα τα ψηνουμε ή πανω κατω?

      Διαγραφή
  20. Μπέτυ τέλεια τα μπούλα! Σήμερα τα ξανάφτιαξα! έβαλα κακουλέ γιατί κάρδαμο δεν είχα!Να 'σαι πάντα καλά και να δημιουργείς! Όλες οι συνταγές σου είναι φουλ επιτυχία! Εκείνα τα τυροπιτάκια χωρίς φύλλο όσοι τα δοκίμασαν έμειναν άφωνοι! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
    Κατερίνα Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφα λόγια Κατερίνα μου, σε ευχαριστώ θερμά - μου έφτιαξες τη μέρα!!! :)
      Καλή Ανάσταση κσι Καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  21. Καλησπερα. Μπορουμε να κανουμε την ζυμη και να την αποθηκευσουμε στο ψυγειο κ να τα πλασουμε την επομενη ημερα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι βεβαίως μπορούμε, μέσα σε μπολ καλά κλεισμένο με μεμβράνη!

      Διαγραφή
  22. Ευχαριστούμε που έχεις τόσο ωραίες εικόνες και βοηθούν πολύ . χαίρομαι που μοιράζεσαι μαζί μας την συνταγή σου .θα τα φτιάξω και θα στείλω φωτο . πάντα επιτυχίες και ωραίες συνταγές που μας φτιάχνουν την ημέρα τα απογεύματα με φίλους και βγαίνουμε ασπροπροσωποι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Σωτηρία για τα όμορφα σχόλια, χαίρομαι πολύ που οι βήμα-βήμα φωτογραφίες μου βοηθάνε!
      Καλή επιτυχία και περιμένω εντυπώσεις!

      Διαγραφή
  23. Δοκιμάστε τα και με πραλίνα φουντουκιου αντί για την κανέλα και τη ζάχαρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. γεια σας,ειναι τελεια,απλα στα δεκα λεπτα δεν ψηνωντε,τα αφηνω λιγο παραπανω ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πεντανόστιμα, πανέμορφα και αφράτα!!!!! Από επάνω, έβαλα ζάχαρη ειδική για bullar που δεν λιώνει και δεν καιγεται. Ευχαριστώ για την υπέροχη συνταγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολύ χαίρομαι που σας άρεσαν τόσο! Ευχαριστώ πολύ!
      Ποιά ζάχαρη ειναι αυτή? Θα με ενδιέφερε να μάθω!

      Διαγραφή
  26. Θα τα κανω σύντομα Σας ευχαριστώ.Οκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εχω μια απορία μιας κ ειμαι νεα στη μαγειρική... το ταψι σε ποια σχαρα να το τοποθετησω. Τα εκανα αλλα εμενα δεν μου βγηκαν αφρατα... εμοιαζαν με μπισκότο περισσότερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως βάλαβάλατε περισσότερο αλεύρι κι έσφιξε πολύ η ζύμη ή μήπως παραψήθηκαν? Εγώ τα ψήνω στον αέρα στη μεσαία σχάρα.

      Διαγραφή
  28. Καλησπέρα. αποθηκευονται στην κατάψυξη πριν ψηθουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλησπέρα. Αποθηκευονται στην κατάψυξη αφού τα έχουμε φτιάξει και πριν τα ψήσουμε. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι και οταν τα βγαλετε απτην κατάψυξη τότε τα αλείφετε με το βούτυρο και τα πασπαλίζετε με την ζάχαρη!

      Διαγραφή
    2. Τα ξεπαγωνουμε η τα αφήνουμε λίγο κ αφού βουτυρωσουμε ψήνουμε?

      Διαγραφή
    3. Καλύτερα να τα αφήσετε λίγο αλλά δεν χρειαζεται να ξεπαγώσουν εντελώς.

      Διαγραφή
    4. Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας

      Διαγραφή
    5. Παρακαλώ! Πάντα στη διάθεσή σας!
      Καλή επιτυχία

      Διαγραφή
  30. Πολύ ωραία συνταγή. Βγήκαν τέλεια! Θα τα ξανά κάνω σίγουρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τα εφιαξα μου εγειναν τελεια. Σας ευχαριστω πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλησπερα!φαινονται πεντανοστιμα! Να ρωτησω θα μπορούσα να τα φτιαξω αντι για κεκακια μνημοσυνου ή τσουρεκια που φτιαχνουνε?εψαχνα μια συνταγη για κεκακια μνημοσυνου μιας κ ειναι πιο ευκολα απο τα τσουρεκακια που δεν εχω επιχειρησει ποτε.αλλα αυτα μου φαινονται ευκολα.τι λετε κανουν ή οχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τα έκανα κι εγω προχτές! Τέλεια! Ο μικρός μου τα τσακησε☆☆☆☆

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Τα έκανα κι εγω προχτές! Τέλεια! Ο μικρός μου τα τσακησε☆☆☆☆

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι όταν αρέσουν στα πιτσιρίκια!
      Ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  35. Τελικά ψήνονται στον αέρα ή αντιστάσεις; γιατί διάβασα και τα δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψήνονται και στις αντιστάσεις και στον αέρα. Απλά στον αέρα θα μειώσετε την θερμοκρασία κατά 10 βαθμούς - και πάλι εξαρτάται από τον φούρνο!

      Διαγραφή
  36. Γιατί εγω δεν μπορώ να βρω αυτό το μπλοκ; Μηπως άλλαξε όνομα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οχι δεν έχει αλλάξει όνομα!
      Αν το ψσξετε στο Google ως Betty's Cuisine θα το βρείτε!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...