Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Πορτοκάλι γλυκό/μαρμελάδα

Μια ωραιότατη συνταγή του Παρλιάρου, κάτι μεταξύ γλυκού του κουταλιού και μαρμελάδας ~ απολαύστε το σκέτο, πάνω σε γιαούρτι ή σε παγωτό, σε φρυγανισμένο ψωμάκι με βούτυρο ή ακόμα και σε πάστα φλώρα!

Το έφτιαξα δοκιμαστικά (γι αυτό σε μικρή ποσότητα – έβγαλε 2 μέτρια βάζα) και ενθουσιάστηκα:

Έπλυνα καλά 4 πορτοκάλια βιολογικής καλλιέργειας και τα έβαλα σε αρκετό νερό να βράσουν σε δυνατή φωτιά για 1 ώρα.
Μόλις κρύωσαν λίγο τα έκοψα σε λεπτές φέτες –πετώντας τις άκρες- και μετά σε κυβάκια.
Τα ζύγισα μαζί με τον χυμό που έβγαλαν όταν τα έκοψα και πρόσθεσα την ίδια ποσότητα ζάχαρης (ήταν 700 γρ τα πορτοκάλια άρα έβαλα 700 γρ ζάχαρης). Τα έριξα όλα μαζί στην κατσαρόλα και τα έβαλα να βράσουν σε μέτρια φωτιά, ανακατεύοντας συχνά.
Σε 20 λεπτά περίπου ήταν έτοιμα.
Εν τω μεταξύ αποστείρωσα τα βάζα ~ τα ξέπλυνα με καυτό νερό, τα τοποθέτησα ανάποδα στην σχάρα του φούρνου πάνω σε καθαρή πετσέτα και τα έβαλα στο φούρνο στους 100 βαθμούς για 10 λεπτά. Κατόπιν γέμισα τα ζεστά βάζα με το καυτό γλυκό μέχρι επάνω, τα σφράγισα με το καπάκι τους, τα γύρισα ανάποδα και τα άφησα να κρυώσουν.
Τέλειο γλυκάκι με πολλές εφαρμογές!

48 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο !!!είδες τελικά ότι δεν είναι και πολύ δύσκολο το εγχείρημα κι αποδίδει ωραία πράγματα.
    Καλοφάγωτο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ ωραίο γλυκό!!να το κάνω και γω πρίν τελειώσουν τα καλά πορτοκάλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμείς ξύνουμε το γυαλιστερό της φλούδας, πριν το βράσιμο και κρατάμε το ξύσμα σε κονιάκ ή στην κατάψυξη, για τα κέϊκ.
    Έτσι φεύγει και το οξύ της φλούδας, που είναι πικρό.
    Ά-ξυστα δεν δοκίμασα ποτέ. Ευκαιρία!!
    Τέλειο σαν μαρμελάδα για πρωϊνό και όχι μόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. γεια στα χέρια σου!Φαίνεται νοστιμότατο, θα προτιμήσω τη μαρμελάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την είδα κι εγώ την εκπομπή το Σάββατο και είπα ότι κάποια μέρα θα την φτιάξω!! Όμως ευτυχώς που με πρόλαβες. Τώρα νομίζω, επειδή σ'εμπιστεύομαι, ότι θα έχει σίγουρη επιτυχία. Θα την φτιάξω σίγουρα το Σαββατοκύριακο.
    Ο τρόπος αποστείρωσης των βάζων είναι καταπληκτικός. Τον εφάρμοσα το καλοκαίρι στο γλυκό βερύκοκο. Παρεπιπτόντως, έχω μια πολύ καλή συνταγή για γλυκό βερύκοκο, που την φτιάχνω κάθε χρόνο με τα βερύκοκα του κήπου μου. Αν την θελήσεις μπορώ να σου τη στείλω με e-mail

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καθόλου δύσκολο Ξανθή μου και με πολύ ωραίο αποτέλεσμα... χρόνος χρειάζεται μόνο και αυτός μου λείπει πολλές φορές :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να το φτιάξεις fortunata μου, αξίζει τον κόπο, εγώ θα φτιάξω δεύτερη δόση (και μεγαλύτερη αυτή τη φορά) σύντομα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. : Δύσπιστε, αυτό με το ξύσμα μου το έχεις ξαναπεί αλλά δεν το έχω εφαρμόσει ακόμα, το ξέχασα για να είμαι ειλικρινής... ποτέ δεν είναι αργά, την επόμενη φορά θα το θυμηθώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. : Δέσποινα, αυτό το γλυκάκι είναι δύο σε ένα! τρώγεται είτε σαν μαρμελάδα είτε σαν γλυκό κουταλιού, θαύμα όπως κι αν είναι...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. : anthivolon εγώ τα βερύκοκα του κήπου μου μόνο μαρμελάδα τα έχω φτιάξει, αν μπορείς στείλε μου σε παρακαλώ την συνταγή γιατί θα έχουμε παραγωγή σύντομα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Betty,μ΄αρέσει πολύ αυτή η μαρμελάδα!Μ΄αυτό τον τρόπο δεν την έχω κάνει,καλή ιδέα 2 σε 1.Συνήθως προσθέτω και μερικά λεμόνια,της δίνουν ωραία γεύση-2κ πορτοκάλια,1κ λεμόνια.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mπράβο Μπεττυ..πολύ καλό σου έγινε.
    Η δοκιμή πέτυχε :)
    Είναι ωραίο η μαρμελάδα να έχει κομμάτια του φρούτου.
    Λιγουρεύτηκα τη φετουλα με το ψωμάκι :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φαίνεται υπέροχο το μαρμελαδογλυκό!! Θα το φτιάξω οπωσδήποτε, αν όχι φέτος, του χρόνου. Λίγο αργά για φέτος το έδειξε ο Παρλιάρος...(δεν έχω άλλα πορτοκάλια, που μου τα έφερναν σε σακούλες ολόκληρες από το χωριό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και το πορτοκάλι και το λενμόνι, έτσι τα κάνω μαρμελάδα κι εγώ, με ολόκληρα κομμάτια φρούτου, πραγματικά σαν γλυκό είναι!
    Και σου έγινε υπέροχο Μπέτυ μου!!
    Φιλάκια, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πρεπει να ειναι πολυ καλο και απο τις φωτογραφιες σου το λιγουρευτηκα!Θα το κανω συντομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχο το γλυκάκι σου, έκανα την αρχή με τη φράουλα και τώρα μου φαίνεται θα συνεχίσω με το πορτοκάλι,
    καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. τελεια η μαρμελαδα και με πολλους τροπους τρωγεται και σκετη και με παγωτο και με γιαουρτι...αχ βαχ μου ανοιξε η ορεξη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!!!
    ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΑΣΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΙΣΤΙΟΛΟΓΙΑ!
    ΜΕ ΕΧΕΙ ΤΡΕΛΑΝΕΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΒΡΕΙ ΕΥΚΟΛΑ!!!
    ΤΑ ΕΧΩ ΞΑΝΑΠΕΙ...ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΖΩ ΜΟΛΙΣ ΤΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπέττυ,
    Σου έστειλα τη συνταγή. Την πήρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ ωραίο. Εγώ που δεν έχω δει την εκπομπή, να ρωτήσω αν βγάζεις την ψύχα ή το χρησιμοποιείς όλο το πορτοκάλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καταπληκτικό δείχνει, όσο το σκέφτομαι πάνω στο βραδυνό μου γιαουρτάκι τόσο ξερογλείφομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Betty ...και χρώμα και άρωμα και γεύση,όλα μαζί σε ένα βάζο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλησπέρα

    Πορτοκάλι
    Το γκυκό και η μαρμελάδα
    που μου αρέσουν

    Να είσαι καλά
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πρώτη φορά που'φαγα μαρμελάδα πορτοκάλι το φαντάζεσαι ότι ήταν Λονδίνο;

    Καλή Πρωτομαγιά
    χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλό μήνα και καλή πρωτομαγιά. Ελα να σου χαρίσω ένα μαγιάτικο στεφάνι, όποιο προτιμάς.....
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ xsclean:

    Δοκίμασέ την, την συνιστώ ανεπιφύλακτα!
    Είναι πραγματικά τέλεια!
    Περιμένω τις εντυπώσεις σου
    Καλό βράδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. για αλλη μια φορα μπετουλα μας εκανες να μας τρεχουν τα σαλια μαρεσει που ερχεται και καλοκαιρι αλλα με αυτα που βλεπουμε πως να αντισταθουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. φαίνεται πολύ νόστιμο -στη Βουλγαρία, δεν τα πορτοκάλια στον κήπο μας, αλλά και στα καταστήματα, απλά δεν καταλαβαίνω το εσωτερικό του πορτοκαλί ρίχνονται επάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ Живка :

    Το εσωτερικό του πορτοκαλιού μπαίνει κι αυτό μέσα στο γλυκό (αν κατάλαβα καλά την ερώτηση)... αν θέλεις ξαναγράψε στα Αγγλικά για να σου απαντήσω σωστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Νομίζω ότι δεν έχω φάει καλύτερη μαρμελάδα. Διατηρεί λίγο από την πικράδα της φλούδας και το άρωμα (που έτσι και αλλιώς, στα ξινά είναι υπέροχο). Νομίζω ότι ίσως υπερβάλλεις λίγο στη ζάχαρη. Εγώ έβαλα το μισό βάρος απ' όσο βάρος είχαν τα πορτοκάλια. Σήμερα, τη φτιάχνω δεύτερη φορά, κι έβαλα κι ένα λεμόνι. Για να δούμε...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν έχω φάει νοστιμότερη μαρμελάδα.

    Εχθές την έφτιαξα ,τώρα την απολαμβάνω με το πρωινό μου....

    Σ ευχαριστώ για την τέλεια συνταγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανυπομονώ να την φτιάξω, φαίνεται πολύ νόστιμη! Ευχαριστούμε για την αναλυτική παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. η πετσετα με τα βαζα μπαινει στο φουρνο?δεν καιγεται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, η πετσέτα μπαίνει στο φούρνο, στους 100 βαθμούς δεν καίγεται!

      Διαγραφή
  34. Kαταπληκτική η συνταγή σου,τη έφτιαξα και πραγματικά την απολαυσαμε.Τώρα πειραματίζομαι με την μαρμελάδα λεμόνι,μόλις την ολοκληρώσω, θα γραψω σχόλιο.Μου αρέσει ο αναλυτικός και σαφής τρόπος που δίνεις τις συνταγές σου.
    Μπράβο
    Μαίρη.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη, σε ευχαριστώ πολύ και χαίρομαι που πετυχαίνω το στόχο μου: εύκολες συνταγές με καθημερινά υλικά και όσο γίνεται αναλυτικές!
      Καλό Σαββατοκύριακο! :)

      Διαγραφή
  35. Μόλις το έφτιαξα. Εξαιρετικό!!! Έβαλα το 1/3 μαύρη ζάχαρη και το υπόλοιπο λευκή. Σε ευχαριστούμε για τις όμορφες και πετυχημένες συνταγές που μοιράζεσαι μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μμμ... καταπληκτική θα γίνεται και με την προσθήκη μαύρης ζάχαρης, μου αρέσει πολύ η γεύση της!
      Σε ευχαριστώ πολύ που επισκέπτεσαι το μπλογκ μου και εμπιστεύεσαι τις συνταγές μου! :)

      Διαγραφή
  36. Μόλις το έφτιαξα, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Έβαλα τα 2/3 λευκή ζάχαρη και το 1/3 μαύρη και κράτησα λίγη από τη δοσολογία που μας είπες. Σε ευχαριστούμε για τις όμορφες και πετυχημένες συνταγές που μοιράζεσαι μαζί σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Γιατι δεν μου δενει το σιροπι? : (

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως δεν ήταν σωστή η αναλογία φρούτου-ζάχαρης;
      Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο...

      Διαγραφή
  38. Καλή Χρονιά! Μπορούμε να πολτοποιήσουμε τα πορτοκάλια, έτσι ώστε να έχουμε μια βελούδινη υφή? Αν ναι, σε ποιο στάδιο το κάνουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Χρονιά Ελπίδα! Δεν το χω κάνει, πάντως θα τα πολτοποιούσα στο τέλος του βρασμού, όπως κάνω και με άλλες μαρμελάδες, μετά μιά-δυο βράσεις ακομα και έτοιμη!

      Διαγραφή
  39. Eιχα διαβάσει την συνταγή του κ. Παρλιάρου για το πορτοκάλι. Οταν την ήθελα, δεν την βρήκα, αλλά έπεσα πάνω στο δικό σας site. Εξαιρετική η συνταγή σας. Μόνο που έβαλα κι ένα γκρειπ και 4 λεμόνια σε 8 πορτοκάλια. Το πρόβλημά μου είναι, ότι καμμία απ'όσες έχω φτιάξει δεν πήζει όσο πρέπει. Επειδή ζω στον Καναδά, μήπως κάτι παίζει με τα φρούτα?? Δεν προσθέτω καθόλου νερό. Υπάρχει κάποιο τιπ?? Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Matilda!
      Εφτιαξες λοιπόν μαρμαλάδα εσπεριδοειδών, μπράβο μου αρέσει κι εμένα πολύ. Την επόμενη φορά πρόσθεσε φρέσκο τριμμένο τζλιντζερ! Δες εδώ και την δική μου εκδοχή:
      http://bettyscuisine.blogspot.gr/2015/02/blog-post_2.html?m=1

      Για να πήξει περισσότερο, μπορείς να την βράσεις περισσότερη ώρα. Επίσης προς το τέλος, μπορείς να λιώσεις λιγο τα φρούτα με το ραβδομπλέντερ και να αφήσεις να πάρουν δυο βράσεις ακόμα.
      Ελπίζω να βοήθησα.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  40. Στην περίπτωση που το γλυκό μου (πορτοκάλι) αφήνει ένα κάψιμο μπορώ να κάνω κάτι να το διορθώσω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάψιμο εννοείτε πικρίλα?
      Ισως αν προσθέσετε λίγο πολτό μήλου και πάρει μιά βράση να γλυκάνει...

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...