Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Τυροπιτάκια σε αφράτη ζύμη

Υπέροχη η ζύμη ~ την γέμιση την αφήνω στο γούστο σας! J
Υλικά  για την ζύμη (βγαίνουν 30 κομμάτια):

1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% (200 γρ)
1 κεσεδάκι σπορέλαιο
25 γρ φρέσκια μαγιά (1 κύβος)
½ κουταλάκι ζάχαρη
1 κουταλάκι αλάτι
2 κουταλάκια μπέικιν
2 αυγά
Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (περίπου 500 γρ)
Λίγο ασπράδι για την επάλειψη
Μαυροκούκι για πασπάλισμα

Για την γέμιση:

150 γρ φέτα λιωμένη
1 αυγό
Φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Ένα κουταλάκι ξερή ρίγανη


Τρίβουμε την μαγιά σε ένα μπολάκι, την πασπαλίζουμε με την ζάχαρη 
και προσθέτουμε 2-3 κουταλιές χλιαρό νερό.   
Ανακατεύουμε και την αφήνουμε για 15 λεπτά, 
μέχρι να φουσκώσει και να αφρίσει.
 Στο μπολ του μίξερ ρίχνουμε το γιαούρτι, το σπορέλαιο, 
το αλάτι, το μπέικιν και τα αυγά 
(κρατάμε λίγο από το 1 ασπράδι για την επάλειψη)
και ανακατεύουμε καλά.
Προσθέτουμε το μίγμα της μαγιάς και λίγο-λίγο το αλεύρι 
μέχρι να πετύχουμε μια απαλή, αφράτη ζύμη 
που δεν θα κολλάει στα τοιχώματα.
Την αφήνουμε για 15 λεπτά να ξεκουραστεί
 και ετοιμάζουμε την γέμιση.
 Σε ένα μπολ λιώνουμε την φέτα, προσθέτουμε το αυγό, 
το πιπέρι και την ρίγανη και ανακατεύουμε καλά.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 30ο 
και στρώνουμε λαδόκολλα στο ταψί.
Παίρνουμε μικρά κομματάκια ζύμης, τα πλάθουμε μπαλάκια, 
τα ανοίγουμε με το χέρι και τοποθετούμε στη μέση 
λίγη ποσότητα γέμισης.
Τα κλείνουμε καλά και τα τοποθετούμε στο ταψί, 
σε απόσταση μεταξύ τους γιατί θα φουσκώσουν αρκετά.
 Χτυπάμε το ασπράδι με μια κουταλιά νερό 
και αλείφουμε καλά τα πιτάκια μας.
Πασπαλίζουμε, αν θέλουμε, με λίγο μαυροκούκι.
 Τα βάζουμε στο φούρνο και τα αφήνουμε για 30 λεπτά, 
μέχρι να φουσκώσουν.
Δυναμώνουμε τη θερμοκρασία στους 170ο 
και ψήνουμε για μισή ώρα περίπου, 
μέχρι να φουσκώσουν και να ροδοκοκκινήσουν. 
 Μπορούμε να τα γεμίσουμε με λουκάνικο, λιωμένη πατάτα, κιμά, 
σπανάκι, ζαμπόν και τυρί και με ό,τι άλλο τραβάει η όρεξή μας!
 Ζεστά είναι ονειρεμένα!
Απολαύστε τα!!!

31 σχόλια:

  1. Καλημέρα!! τι υπεροχα τυροπιτακια ειναι αυτα! θα τα δοκιμασω οπωςσδηποτε! και για γεμιση θα βαλω κοτοπουλο που θα περισεψει απο σημερα πιστευω θα γινει σαν τα ετοιμα απο τα φασφουνταδικα και ακομα καλυτερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με το κοτόπουλο θα είναι φανταστικά! Και φυσικά, καμμία σχέση με τα έτοιμα, θα είναι πολύ-πολύ ανώτερα και με ελεγμένα υλικά!

      Διαγραφή
  2. Μια γενικότερη απορία:

    Τη φρέσκια μαγιά που τη βρίσκουμε? Ποια η διαφορά της με την ξερή που είναι στα φακελάκια?Εάν δεν έχω φρέσκια πόση ξερή να βάλω?

    Αφρατα φαίνονται!! Εχουν καμία σχέση με τη ζύμη που γίνεται εάν απλα ανακατέψεις γιαουρτι, αλεύρι, λάδι? Ξέρεις εκείνη την κλασσική συνταγή που θυμιζει λίγο κουρού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την φρέσκια μαγιά την βρίσκουμε στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, εκεί που έχει τις φρέσκιες ζύμες (όχι τις κατεψυγμένες). Προσωπικά δεν βρίσκω μεγάλη διαφορά από την ξερή, κάποιοι λένε ότι η ξερή έχει μια ιδιάζουσα μυρωδιά. Μπορείς να αντικασταστήσεις τον 1 κύβο φρέσκιας με 1 φακελάκι ξερή (8 ή 9 γρ). Εδώ η ζύμη γίνεται πολύ περισσότερη αφράτη και φουσκωτή, λόγω της μαγιάς αλλά μπορείς να πεις ότι ελαφρώς θυμίζει λίγο κουρού... Αν τα δοκιμάσεις θα χαρώ να μάθω εντυπώσεις!

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις διευκρινίσεις!!!

      Διαγραφή
  3. Φαινονται πολυ λαχταριστα! Μου μιλανε μεσημεριατικα... Αν τα φτιαξω με ξηρη μαγια ποσο να βαλω λες? Ενα φακελακι?

    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τα 25 γρ νωπής μαγιάς αντιστοιχούν σε ένα φακελάκι (8 γρ) ξερής...

      Διαγραφή
    2. Θα τα φτιαξω στο κυριακατικο τραπεζι για να τσιμπήσωουμε πριν το φαγητο και θα σου πω εντυπωσεις. Παντως και στις φωτο σου η ζυμη φαινεται τελεια! Ασε που λατρευω οποια συνταγη περιεχει γιαουρτι... Επανερχομαι απο βδομαδα... Να ρωτησω και κατι αλλο? Αν βαλω γλυκια γεμιση, πχ. μηλα-ζαχαρη-κανελα, θα βγει καλο ή ειναι μονο για αλμυρη γεμιση?

      Μαρια.

      Διαγραφή
    3. Για να είμαι ειλικρινής, δεν τα έχω φτιάξει ακόμα με γλυκιά γέμιση... όμως η γεύση της ζύμης είναι ουδέτερη άρα θεωρώ πως μια χαρά θα ταιριάζει και με την γέμιση που προτείνεις!
      Αν τα φτιάξεις γλυκά, πες μου...
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  4. Πώ πώ φαίνονται τέλεια!! Οι κόρες μου θα ξετρελλαθούνε!! Ευχαριστώ για τη συνταγή, Μπέτυ μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η δική μου το ίδιο!!! :) Φτιάξτα και πες μου...
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Μόλις τα έφτιαξα κ τα δοκίμασα!!!Δεν έχω ξαναφτιάξει,ούτε δοκιμάσει νοστιμότερα!Πραγματικα αφράταααα!!!Κ εύκολα!!

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν τόσο!!!

      Διαγραφή
  5. Αγαπημένη ζύμη! Η διαφορά στη δική μου συνταγή είναι ότι στη θέση του σπορέλαιου βάζω ελαιόλαδο, και τα φτιάχνω σαν κρουασανάκια. Τα δικά σου δείχνουν πιο αφράτα. Θα δοκιμάσω αυτή την εκδοχή γιατί δείχνουν λαχταριστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε γενικές γραμμές κι εγώ προτιμώ το ελαιόλαδο ~ τι "Κρητικιά" θα ήμουν εξ άλλου :)
      Μου φαίνονται όμως πιο ελαφριά με το σπορέλαιο γι αυτό και η παρασπονδία! :)

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Για να είμαι ειλικρινής, δεν το έχω κάνει ποτέ... την επόμενη φορά θα βάλω λίγα για δοκιμή...

      Διαγραφή
  7. Η καλυτερη ζυμη που εχω δοκιμασει! Δεν προκειται να την αλλαξω ποτε! Επειδη δεν ειχα φρεσκια μαγια, ομως, εβαλα 11γρ μαγια σκονη και τη διελυσα σε χλιαρο γαλα αντι για νερο. Βγηκαν υπεροχα!!! Τα εκανα με μανουρι, ελια, ντοματα και ριγανη! Τελεια! Ευχαριστω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θαύμα, πολύ χαίρομαι που σας άρεσαν τόσο!
      Σημειώνω και τις αλλαγές που έκανες, για μελλοντική χρήση! :)

      Διαγραφή
  8. Γειά σας. Μία απορία ενώ πάνω στην εκτέλεση λέτε να κρατήσουμε λίγο κρόκο για την επάλειψη στο τέλος λέτε να το αλειψουμε με ασπράδι. Τι ισχύει τελικά; Ευχαριστώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή η απορία! Ασπράδι εννούσα, το διόρθωσα και στην συνταγή!
      Ευχαριστώ! :)

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την διευκρίνηση. Τα έκανα με ξερή μαγιά όμως, και έγιναν αφράτα. Τέλεια.

      Διαγραφή
    3. Τέλεια, χαίρομαι που σας άρεσαν! Καλή απόλαυση!

      Διαγραφή
  9. Μολις τα εφτιαξα!! Κρατησα με τα χιλια ζορια 2 να δω πως θα ειναι αυριο! Εξαφανιστηκαν ολαααα!!! Πεντανοστιμα!!! Ευχαριστουμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μου αρεσει πολυ το σχημα που τους δινεις. Μπορεις να με βοηθησεις να μου πεις πως το κανεις; εγω το κλεινω και το πιεζω γυρω γυρω και ετσι δεν βγαινει στρογγυλο σαν το δικο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πλάθω μικρά μπαλάκια, τα απλώνω με την παλάμη στην επιφάνεια εργασίας και αφού τα γεμίσω τα "τακτοποιώ" λίγο με το χέρι γύρω-γύρω ώστε να γίνουν ελαφρώς στρογγυλά.. ελπίζω να βοήθησα!

      Διαγραφή
  11. Υπέροχα δεν έχω κάνει ποιο νόστιμα ευχαριστούμε για την συνταγή !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω σας ευχαριστώ για το σχόλιο! Χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν τόσο!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...