Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010

Κέικ με δαμάσκηνα και καρύδια

Ένα κέικ ελαφρύ και πολύ γευστικό, συνταγή της Κλαίρης και πάλι...
Το ενδιαφέρον είναι ότι έχει 2 κουταλάκια βούτυρο και 1 μόνο αυγό!
Για μια μεγάλη μακρόστενη φόρμα:

250 γρ δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσια
250 γρ καρύδια χοντροκομμένα
1 κουταλάκι σόδα φαγητού
1 αυγό
2 κουταλάκια βούτυρο
1 κούπα μαύρη ζάχαρη
1 ½ κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κούπα νερό καυτό
Λίγο αλάτι

Προθερμαίνω το φούρνο στους 180ο.
Κόβω τα δαμάσκηνα στα δύο και τους ρίχνω στο καυτό νερό.
Περιμένω να κρυώσει λίγο και προσθέτω τη σόδα, το αυγό,  το βούτυρο, τη ζάχαρη,
λίγο αλάτι και το αλεύρι. Ανακατεύω πολύ καλά με το σύρμα των αυγών για 3-4 λεπτά και τέλος ρίχνω και τα καρύδια και ανακατεύω.
Ρίχνω το μίγμα σε μακρόστενη φόρμα ντυμένη με αλουμινόχαρτο (δεν είχα μεγάλη μακρόστενη κι έτσι το μοίρασα σε δύο μικρότερες).
Ψήνω για 1 ώρα περίπου στη δεύτερη σχάρα του φούρνου. Στα τελευταία 20 λεπτά ψησίματος σκεπάζω το κέικ με αλουμινόχαρτο και από πάνω για να μην αρπάξει. Αφού κρυώσει το τυλίγω με αλουμινόχαρτο και το βάζω στο ψυγείο σε χαμηλό ράφι – έτσι διατηρείται για περίπου δύο μήνες!
Καλή επιτυχία...

20 σχόλια:

  1. Καλησπέρα

    Κέικ μαζί με μια κούπα καφέ

    Καλό σου βράδυ γευστικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίο και με τα δαμάσκηνα θα είναι ακόμα πιο νόστιμο.
    Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το απόγευμα έκανα κέϊκ με φαρίνα ολικής και ελαφρά αλεσμένα αμύγδαλα.
    Τώρα βλέπω τα δαμάσκηνα και όλα τα άλλα υλικά, που "συμπτωματικά" υπάρχουν, οπότε αυριο θα έχουμε και δεύτερο.
    Να'σαι καλά με τις ιδέες σου.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είπα πιο πάνω ότι την φαρίνα ολικής την βρήκα μετά τα ¨μελαχροινά" σου τυροπιτάκια.
    Respet!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπέττυ θες να πεις ότι θα υπάρχει μετά τόσες μέρες στο ψυγείο;;χαχα
    Έφαγα ένα παραπλήσιο με δαμάσκηνα στην Καστοριά σε μικρό ξενοδοχείο που μείναμε αλλά ξέχασα να ζητήσω τη συνταγή,οπότε τώρα θα το φτιάξω!
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ότι πρέπει για καφεδάκι!!! μιαμ-μιάμ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ βρε Μπετούλα τι όμορφο που δείχνει!!!
    Στην αρχή νόμιζα ότι έχει και σοκολάτα μέσα!
    Εχω αρκετά δαμάσκηνα που μου περίσσεψαν από τις γιορτές, μαύρη ζάχαρη δεν έχω, φαντάζομαι δεν αντικαθίσταται απο λευκή όμως.
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με τόσες αναρτήσεις και τόσες νοστιμιές μη μου πει κάποια πως κάνει δίαιτα...γιατί θα είναι μεγάλο ψέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. That's one delicious looking loaf! I love fruit & nut cakes.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Thank you for the words on my blog, I'm also on facebooek and enrolled in your site,
    Happy New Year you wish,
    warm greetings, Wanda

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σας ευχαριστώ για τα λόγια για το blog μου, είμαι επίσης για facebooek και εγγραφεί στην ιστοσελίδα σας,
    Ευτυχισμένο το Νέο Έτος επιθυμείτε,
    θερμούς χαιρετισμούς, Γουάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ότι πρέπει για το καφεδάκι!! με υπέροχα υλικά!!! Καλή εβδομάδα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραία ιδέα.. και το λιγοστό βούτυρο και αυγά μας απενεχοποιούν από πολλά. Έχω δαμάσκηνα θα πάρω και καρύδια και θα το δοκιμάσω. Να δω πότε θα ξεκινήσω καμιά δίαιτα μόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ :
    Θα ήταν μεγάλη τιμή για μένα και την «una cucina» μου, να παρευρεθείτε στην κοπή της πίτας μας, την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010 το βράδυ(από τις 9 και μετά..)!
    Πληροφορίες ΕΔΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ω! Θα είναι ζουμερό και φρουτώδες που μου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. το βουτυρο ποτε μπαινει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Ανώνυμος:

    Το βούτυρο μπαίνει μαζί με τη ζάχαρη, το αυγό και το αλεύρι...
    Ευχαριστώ για την επισήμανση, το πρόσθεσα και στην εκτέλεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. μου κάνει εντύπωση που το το δικό μου βγήκε ίδιο μέγεθος με το δικό σου το κέικ αλλά εμένα η ζύμη έφτασε για ένα κέικ ενώ εσένα σου βγήκαν δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...