Δευτέρα 1 Ιουνίου 2009

Κιμαδόπιτα


Πολύ καιρό έχω να φτιάξω πίτα. Και αυτή είνα τόσο νόστιμηηηηη....
Μη σας φανεί περίπλοκη ή δύσκολη... φτιάξτε την και θα με θυμηθείτε...


Και τα υλικά της είναι απλά και παραδοσιακά:
750 γρ κιμάς μοσχαρίσιος
1 πακέτο σφολιάτα κουρού
1 φλιτζάνι τσαγιού γάλα
1 φλιτζάνι τσαγιού τυρί τριμμένο (ρεγκάτο ή γραβιέρα)
½ φλιτζάνι τσαγιού φυτίνη ή βούτυρο
4 αυγά
3 μικρές φρυγανιές
2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1 σκελίδα σκόρδο
Μαϊντανός ψιλοκομμένος
2 ώριμες ντομάτες
2-3 κουταλιές πελτές
Κανέλα ξύλο
Αλάτι και πιπέρι
Και η εκτέλεση είναι απλή:
Ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο και την φρέσκια ντομάτα.











Βάζουμε σε κατσαρόλα το μισό βούτυρο με τα κρεμμύδια, το σκόρδο και τον κιμά και ροδίζουμε μέχρι να ξεσβωλιάσει.


Προσθέτουμε το κρασί ή το κονιάκ. Ρίχνουμε τον πελτέ, ένα φλυτζάνι νερό, την κανέλλα, το μαϊντανό, αλάτι, πιπέρι και σιγοβράζουμε μέχρι να πιει το ζουμί του.

Μουσκεύουμε τις φρυγανιές στο γάλα.

Κατεβάζουμε τον κιμά από τη φωτιά. Πετάμε την κανέλλα. Λιώνουμε τις φρυγανιές και τις προσθέτουμε στον κιμά.
Χτυπάμε ελαφρά τα αυγά μαζί με το τυρί και τα προσθέτουμε στον κιμά.

Λαδώνουμε ελαφρά το ταψί, στρώνουμε το ένα φύλλο σφολιάτας, προσθέτουμε τον κιμά,


σκεπάζουμε με το άλλο φύλλο, αλείφουμε την επιφάνεια με λίγο γάλα, χαράζουμε ελαφρά και ψήνουμε σε μέτριο φούρνο στους 180 βαθμούς για 45 λεπτά, μέχρι να ροδίσει καλά η επιφάνεια.


Αφήνουμε να κρυώσει ελαφρά πριν την κόψουμε.

Σε μεγάλα κέφια μπορούμε να ανοίξουμε δικό μας φύλλο (!) αλλά αυτό δεν τολμώ να το προτείνω στις νέες νοικοκυρές... άρα μας κάνει και η έτοιμη σφολιάτα μιά χαρά!

18 σχόλια:

  1. Μια χαρά είναι και η έτοιμη σφολιάτα για ώρα ανάγκης! Πολύ νόστιμη πρέπει να είναι! Θα αρέσει στα παιδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πίτα έξτρα,
    αυτή την πίτα με μπόλικη γέμιση θα την εκτιμήσει μια φίλη μου, όταν φτιάχνω πίτα για εκείνη βάζω πάντα κάτι παραπάνω στη γέμιση, και εγώ την τρώω με μπόλικη γέμιση αλλά εκείνη είναι ακόμη πιο φαν φαντάζομαι θα έγινε ανάρπαστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο μενού του Σαββατοκύριακου, θα συμπεριληφθεί σίγουρα!
    Φαίνεται κούκλα!!!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στις πίτες λέμε πάντα ναι, είμαστε ... πιτούδες είπαμε;-)
    Την σφολιάτα κουρού εγώ την έχω καταβολευτεί, μια χαρά πάει στις πίτες!
    Κιμαδόπιτα από τις αγαπημένες μου πιτούλες και την έχεις κάνει και πλούσια πλούσια ... μιαααμμμ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Betty έχεις ένα βραβείο στο blog μας, με πολλή αγάπη!
    Ελα να το παραλάβεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. σήμερα είναι η μέρα σου μου φαίνεται, πέρασε να πάρεις το συμβολικό βραβείο για τις νόστιμες συνταγές που μοιράζεσαι μαζί μας, και από το δικό μου μπλοκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. polu m'aresei auti i pita...thelw ki egw ena kommati...ginetai?!?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κορίτσια σας ευχαριστώ όλες, με συγκινείτε...Το 'χω ξαναπεί ότι έχω μεγάλη αδυναμία στις πίτες και με ευχαριστεί ιδιαίτερα να τις φτιάχνω...είναι όντως νοστιμότατη, όποια την φτιάξει από εσάς περιμένω να μάθω αντιδράσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι όμορφη πίτα! Με σφολιάτα θα τη φτιάξω θα αρέσει σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπάρχουν και αγοράκια κα Μπέτυ μας που σας παρακολουθούν και που τους αρέσουν πολύ οι πίτες και ειδικά οι δικές σας. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πούμε πόσο ωραία φαίνεται η πίττα σας ανεξάρτητα αν δεν την δοκιμάζουμε άμεσα. Θα την φτιάξουμε όμως το ταχύτερο!

    Δ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δ.Π. Θα πιστέψω τα λόγια σας μόνο όταν σας πείσω να δοκιμάσετε την σπανακόπιτά μου...!!!
    Καλό βράδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να σας πω την αλήθεια εχω αρχίσει να πιστεύω στην ρήση "ποτέ μη λες ποτέ" επομένως μπορεί και αυτό να μου συμβεί, ειδικά όταν προέρχεται από μια δική σας συνταγή σπανακόπιτας.

    Δ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Betty.
    Καταπληκτική η συνταγή σου και θα την δοκιμάσω με δικό μου φύλλο.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φαίνεται νόστιμη και εύκολη! Αλλά σε τι χρειάζονται τα αβγά και η φρυγανιές μες στο γάλα; Να υποψιαστώ τα αβγά για να σφίξει η γέμιση; Και οι φρυγανιές με το γάλα; Συγγνώμη που ρωτώ, αλλά είμαι ολίγον άσχετη μα τώρα τελευταία κάτι μ' έχει πιάσει και δοκιμάζω e-συνταγές. Επειδή όμως θέλω να αποφεύγω τα πολλά λιπαρά και τα... χοληστερινούχα, πάντα τις "πειράζω" τις συνταγές, άλλοτε επιτυχώς και άλλοτε όχι... (όπως το... πικρό κέικ). Αλλά δε βαριέσαι; Θα μάθω! :)

    σνουποφιλιά και συγγνώμη για τη φλυαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ marilia:
    όπως πολύ σωστά είπες τα αυγά είναι για να σφίξει και να ομογενοποιηθεί η γέμιση ενώ το γάλα με τη φρυγανιά δίνουν την αίσθηση της μπεσαμέλ αλλά χωρίς τις θερμίδες της!
    δοκίμασέ την, είναι πράγματι νόστιμη και πολύ εύκολη όπως σχεδόν όλες μου οι πίτες! έχω μεγάλη αδυναμία στις εύκολες και γρήγορες πίτες ~ ιδανικές για όσες δεν έχουμε πολύ χρόνο!
    φιλιά και περιμένω να μάθω εντυπώσεις αν την φτιάξεις τελικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλημερα Betty!
    απλα καταπληκτικη η κιμαδοπιτουλα σου!!την εφτιαξα χθες ακριβως οπως την εχεις μονο που εγω εκανα τον κιμα ακριβως οπως τον κανω(δηλαδη εβαλα πουμαρο και φυλλο δαφνης και μπαχαρια τα οποια εβγαλα ατο τελος)!!πραγματικα πολυ νοστιμη και ευκολη συνταγουλα!!οσο για την φρυγανια και το γαλα -επειδη ειχα και εγω ,μια αμφιβολια στην αρχη-δινει οντως μια ελαφρια αισθηση μπεσαμελ!!!εμενα παντως προστεθηκε στις συνταγες μου..δεν νομιζω οτι χρειαζεται να πω κατι αλλο παρα μονο οτι ειναι τοσο νοστιμη και πλουσια πλουσια οσο φαινεται και στη φωτογραφια!!φιλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Anonymos:

    Bravo! Xairomai poly pou sas arese i pita afti, einai apo tis agapimenes mou!
    Filia...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...