Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

Σπανακόρυζο

Παραδοσιακό, υγιεινό, νόστιμο … και νηστήσιμο!

Υλικά για 4-5 μερίδες:
1 κιλό σπανάκι
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2-3 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
2-3 κουταλιές άνιθος
3-4 κουταλιές πελτές
1 φλυτζάνι ελαιόλαδο
1 μεγάλη κούπα ρύζι
αλάτι και πιπέρι

Καθαρίζουμε το σπανάκι, το πλένουμε καλά και το κόβουμε με τα χέρια σε δυό-τρία κομμάτια, ανάλογα με το μέγεθος των φύλλων.
Βάζουμε τα κρεμμύδια με το λάδι να σοταριστούν ελαφρά και προσθέτουμε το σπανάκι. Μόλις σοταριστεί και αυτό, προσθέτουμε τον άνιθο, τον πελτέ, 1 κούπα νερό, αλάτι και πιπέρι και αφήνουμε να σιγοβράσει περίπου 1/2 ώρα.Ρίχνουμε άλλες δυό κούπες νερό ζεστό και προσθέτουμε το ρύζι. Η ποσότητα του ρυζιού αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τα γούστα σας. Ανακατεύουμε καλά και αφήνουμε να σιγοψηθεί για 20 λεπτά περίπου.
Ανακατεύουμε συχνά γιατί το ρύζι έχει την κακή συνήθεια να κολλάει και αν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο ζεστό νερό ακόμα.
Οταν κρίνουμε ότι το ρύζι είναι έτοιμο, το αποσύρουμε από τη φωτιά, το σκεπάζουμε με μια καθαρή πετσέτα, το αφήνουμε 10' να σταθεί και σερβίρουμε.

Τρώγεται και κρύο και είναι εξ ίσου νόστιμο...

Μια άλλη εκδοχή αυτού του φαγητού είναι να μην βάλουμε πελτέ, αλλά να το αφήσουμε με το λάδι του μόνο. Σε αυτή την περίπτωση στο τέλος προσθέτουμε μπόλικο χυμό λεμονιού...

18 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!Το σημερινό μας φαγητό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλα τα λαχανικούλια εδώ! Εμείς χτες το φάγαμε. Εγώ δε βάζω ντομάτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μ΄αρέσει πολύ!
    Ευχαριστώ που μου το θύμισες φιλεναδίτσα μου!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δοκίμασέ το και με μαυρομάτικα φασόλια (βρασμένα προηγουμένως) αντί για ρύζι.
    Από μυρωδικά πρόσθεσε σέλινο,μαϊντανό και καυκαλήθρες Η ντομάτα απαραίτητη.
    Το έμαθα από την κουνιάδα μου και το λατρεύουμε οι...γλάροι

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τελειο το σπανακορυζο και απο τα αγαπημενα μου ειδικα με ενα τεραστιο κομματι φετα και φρεσκο τραγανο ψωμακι...αν και δυστυχως καπου ακουσα οτι δεν πρεπει να το τρωμε με φετα γιατι το ασβεστιο της δεν επιτρεπει την απορροφηση του σιδηρου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ασπρο με μπόλικο λεμονάκι το φτιάχνω εγώ, αλλά θυμάμαι την μανούλα μου να το φτιάχνει με πελτέ, πολύ νόστιμο και έτσι!
    Αυτό είναι φαγάκι που δεν περιμένουμε τις νηστείες για να το ευχαριστηθούμε, τουλάχιστον 2 φορλες τον μηνα προσπαθώ να το φτιάχνω.
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γειά σου Μπέτυ! Καλό μήνα μιας και δεν έχω ευχηθεί με υγεία πάνω από όλα!! Τέλειο το σπανακόρυζο και όχι μόνο!! Συγχαρητήρια και πάλι για όλες τις συνταγές σου! Τις έχω βάλει στο μάτι σχεδόν όλες!! Με έχεις κάνει πλέον μόνιμη θαμώνα σου μετά την τάρτα με το ροκφόρ-πράσσο που έφτιαξα!! Καλό μεσημέρι!!

    'Αννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σου Μπέτυ!

    Η μαμά μου το έκανε με λεμόνι, αλλά από τότε που το δοκίμασα με ντομάτα το κάνω πάντα έτσι.

    Φαίνεται από την εμφάνιση ότι είναι ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και εγώ τις λίγες φορές που το έχω μαγειρέψει το έχω κάνει χωρίς ντομάτα, με λεμόνι...Θα δοκιμάσω και το δικό σου, φαίνεται πολύ καλό...έχω και σπανάκι. Για να δούμε, θα το φάνε οι τσούπρες που είναι και εκλεκτικές;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν το κάναμε ποτέ με τομάτα.
    Πάντα με λεμόνι μέσα και, όποιος θέλει, στο σερβίρισμα.
    Είναι το συχνότερο λαδερό μας.
    Θα το δοκιμάσω και "κόκκινο"
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το έμαθα στην Ελλάδα και το φιάχνω συχνά , μου αρέσει.Μόλις τώρα έκανα χορτόπιτα, ψήνεται! Η Αχτίδα μου έκανε τα δικά σας τυροκούλουρα , έγιναν πολύ όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mπέτυ μου κι εμένα με ντοματούλα μου αρέσει και με μπόλικη φετούλα από πάνω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συμφωνώ με όλους τους χαρακτηρισμούς που έχεις βάλει στην αρχή!!
    Από τα πλέον αγαπημένα μου
    Πολλά φιλιά
    Καλημέρα Μπέττυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Από τα πλέον αγαπημένα μου πιάτα... Ακριβώς έτσι το φτιάχνω κι εγώ... στο πιάτο μου όμως βάζω και λίγο λεμονάκι, κι ας έχει ντομάτα... του πάει πολύ.
    Καλό απόγευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και μόλις έψαχνα μία καλή συνταγή για σπανακορυζο......Ευχαριστώ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να ρωτήσω κάτι που με μπερδεύει?

    Πέρα από το ότι είσαι καταπληκτική και σε συμβουλεύομαι καθημερινά, με όλο το σεβασμό, παρατήρησα ότι σε άλλες συνταγές το βράζουν συνολικά 20 λεπτά το φαγητό αυτό.

    Πχ εδώ: http://www.argiro.gr/%CE%9B%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/recipes/%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%81%CF%85%CE%B6%CE%BF

    Εσύ πρώτα το βράζεις για 30λεπτά και μετά για άλλα 20λεπτά.

    Απλά αναρωτιέμαι αν η συνταγή σου αφορά τα φρέσκα σπανάκια και των άλλων τα κατεψυγμένα.

    Ρωτάω γιατί δε θα ήθελα να παραβράσω το φαί και να χάσει το σπανάκι τα θρεπτικά του συστατικά, αλλά ούτε και να το τρώω ωμό.

    Ποιο είναι το σωστό?

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ THANOS:

    Φοβάμαι ότι δύσκολα ορίζεις σε μια συνταγή πιό είναι το "σωστό" γιατί τελικά η μαγειρική (πέρα από κάποιους χρυσούς κανόνες) είναι θέμα προσωπικού γούστου...
    Θεωρώ πως 20 λεπτά ψήσιμο δεν είναι αρκετά για το σπανακόρυζο, ίσως θα μπορούσες να μειώσεις το συνολικό χρόνο κατά 5-6 λεπτά (αφαιρώντας τα από τον αρχικό χρόνο των 30 λεπτών), αλλά νομίζω όχι περισσότερο.
    Νομίζω ότι όταν το φτιάξεις θα βρεις μόνος σου τη χρυσή τομή.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...