Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

Λαδοκούλουρα της Νάξου

Η γεύση τους μεθυστική, αφήνουν μια τραγανή γλύκα μαζί με το άρωμα του πορτοκαλιού και του κανελλογαρύφαλλου!

Με τα πιο κάτω υλικά βγήκαν 70 κουλουράκια:

1 κιλό αλεύρι μαλακό
1 κουταλάκι κανέλλα
½ κουταλάκι γαρύφαλλο τριμμένο
2 κουταλάκια μπέικιν πάουντερ
1 φλυτζάνι σουσάμι
1 ½ φλυτζάνι ζάχαρη
1 φλυτζάνι αραβοσιτέλαιο
½ φλυτζάνι χυμός πορτοκάλι
½ φλυτζάνι ρακί
½ φλυτζάνι νερό
3 κουταλιές πετιμέζι

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε όλα μαζί τα στεγνά υλικά εκτός της ζάχαρης. Σε μια λεκανίτσα βάζουμε όλα τα υγρά υλικά μαζί με τη ζάχαρη και χτυπάμε να ανακατευτούν καλά.
Προσθέτουμε τα στεγνά υλικά στο μείγμα των υγρών.
Ζυμώνουμε με τα χέρια απαλά, να πετύχουμε μια ζύμη μαλακή αλλά που δεν θα κολλάει στα χέρια (ίσως χρειαστεί να προσθέσετε 2-3 κουταλιές αλεύρι ακόμα).
Ζεσταίνουμε το φούρνο στις αντιστάσεις, στους 190 ο και στρώνουμε ένα ταψί με λαδόκολλα.
Πλάθουμε τα κουλουράκια σε διάφορα σχήματα και τα αραδιάζουμε στο ταψί αφήνοντας απόσταση μεταξύ τους γιατί θα φουσκώσουν.
Ψήνουμε για 20-25 λεπτά περίπου, βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν.

Η συνταγή είναι από το βιβλίο Ξερολιθιές της γεύσης- Παράδοση και Γαστρονομία της Νάξου, του Δ. Παπαδόπουλου και μια και περιέχει παραδοσιακά φαγητά και γλυκά από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την αγαπημένη μου Νάξο, σκοπεύω να δοκιμάσω πολλές από αυτές και να παρασύρω και εσάς μαζί μου!

22 σχόλια:

  1. Να είχα μερικά τώρα με το καφεδάκι μου!!!!!!!!
    Φαίνονται υπέροχα και πολύ πορτοκαλένια Μπέτυ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ! τι μας κάνει αυτή η Νάξος με τις νοστιμιές της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα κανελλογαρυφαλλα σε μπισκότα είναι τα αγαπημένα μου,όπως και τα μουστοκούλουρα που δεν λέω ποτέ οχι!!!!

    καλή Κυριακη
    χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου αρέσουν πολύ οι παραδοσιακές συνταγές!!!τα κουλουράκια σου είναι υπέροχα!! μοσχοβόλησε ο τόπος!!ότι πρέπει για το καφεδάκι μας:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμένα μ΄αρέσουν τα σχεδιάκια τους, θυμίζουν αληθινά κουλούρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ.ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ.ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΤΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ.
    ΑΦΗΝΩ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λαχταριστά φαίνονται τα κουλουράκια σου Μπέττυ. Και η γεύση τους απο τις αγαπημενες μου. Κανέλλα-γαρυφαλο-πορτοκάλι.
    Θα τη δοκιμάσω σίγουρα
    Καλό μεσημέρι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι νηστίσιμα; θα τα κάνω.Χθες έκανα με ολικής αλεύρι και Φυρτίκι Αιγήνης μια συνταγή της Γαστερόπληξ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. η ναξος ειναι γεματη λιχουδιες τοσα χρονια παω και παντα τρωω τα καλυτερα... και τα κουλουρακια ειναι το κατι αλλο με καφε ειδικα ασυγκριτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πες καλέ στα γρήγορα με τι να αντικαταστήσω το πετιμέζι; Να βάλω μέλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προετοιμασίες για τα πασχαλινά κουλουράκια!!!
    Σίγουρα θα λάβω υπόψιν αυτή την συνταγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ωωω ! Λατρεμενο νησι η Ναξος ! Η μανουλα μου ηταν απο την Κορωνο !
    Καλη σου εβδομαδα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Βουτάω μερικά και τρέχω να μην με πιάσεις χεχεχεχε

    Φιλιά
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μοσχομύρισε ο τόπος! Και φουσκώσανε και όμορφα! Αχ, να είχα δυο τρία! Καλή εβδομάδα Μπέτυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα, καλή βδομάδα!
    Μπέτυ μου μας ξεκίνησες την εβδομάδα γλυκά και μυρωδάτα!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραία που είναι Μπέττυ, προσωπικά δεν τα έχω κάνει ποτέ με ρακί (λίγο κονιάκ, βάζω συνήθως) θα τα δοκιμάσω κι' έτσι που μας τα δίνεις εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Betty,πολύ νόστιμα θα είναι!Αυτού του είδους μ΄αρέσουν πολύ.Το πετιμέζι θα τους δίνει τέλεια γεύση.
    Αντί ρακής,μπορώ να βάλω τσίπουρο;
    Καλή σου εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φαίνονται πεντανόστιμα!! Βλέποντας μόνο τη φωτο μου ήρθε η μυρωδιά τους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Όντως πρέπει να έιναι πολύ νόστιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. για το γραφειο θα ειναι οτι πρεπει, ειδα και τη συνταγη για κουλουρακια πορτοκαλιου, θα τιμησω αυτη πρωτα και στη συνεχεια τα λαδοκουουρα !καλη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλησπέρα θέλω να τα φτιάξω μήπως μπορείτε να μου πείτε δοσολογία στα υγρά σε γραμμάρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρησιμοποιώ την δοσομετρική κούπα που έχει χωρητικότητα 240 ml

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...