Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ - Κόκορας με μακαρόνια!


Ήταν να μην πάρω φόρα ~ τώρα που άνοιξε τον δρόμο η Λίλα, θα θυμηθούμε όλες τις κλασικές ελληνικές συνταγές!

Υπέροχο οικογενειακό φαγάκι ~ αν βρείτε δε χωριάτικο κόκορα έχει άλλη νοστιμιά!

1 κόκορας αλανιάρης 2 κιλά περίπου κομμένος σε μερίδες
2 κρεμμύδια ξερά ψιλοκομμένα
3 ώριμες ντομάτες ψιλοκομμένες
2 κουταλιές πελτές
3 φύλλα δάφνη
2 ποτήρια κρασιού κόκκινο κρασί
1 κουταλιά ζάχαρη
Ελαιόλαδο
Αλάτι και πιπέρι
Μακαρόνια

Καψαλίζουμε τον κόκορα να καούν οι τρίχες. Τον ξεπλένουμε και τον στεγνώνουμε.


Βάζουμε σε τηγάνι το ελαιόλαδο και τον ροδίζουμε από όλες τις πλευρές


Τον μεταφέρουμε σε κατσαρόλα και στο λάδι του τηγανιού τσιγαρίζουμε και το κρεμμύδι


Μόλις ξανθύνει, ρίχνουμε το λάδι με τα κρεμμύδια στην κατσαρόλα με τον κόκορα,
ανάβουμε τη φωτιά και μόλις τσιτσιρίσει το λάδι σβήνουμε το φαγητό με το κρασί.
Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε να βράσει για 10 λεπτά.


Προσθέτουμε την ντομάτα, τον πελτέ, την δάφνη, αλατοπίπερο και τη ζάχαρη.
Προσθέτουμε και μια κούπα νερό και βράζουμε το φαγητό σε μέτρια φωτιά για 1 ½ ώρα περίπου, ελέγχοντας πότε-πότε μήπως χρειαστεί να συμπληρώσουμε νερό.

Το φαγητό πρέπει να μείνει με μια πηχτή σάλτσα.
Βράζουμε τα μακαρόνια και σερβίρουμε με τυρί τριμμένο.
Αν βρείτε ξινότυρο (τυρί της Νάξου) προτιμήστε το, θα ενθουσιαστείτε με τη νοστιμιά του!


Ακόμα μια παραδοσιακή συνταγή από τις Ξερολιθιές της Γεύσης του Δ. Παπαδόπουλου.

20 σχόλια:

  1. Μπέττυ μου, υπέροχο οικογενειακό φαγάκι! Μυρίζει μανούλα (που έλεγε η διαφήμιση...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από τα πολύυυυυυυυ αγαπημένα μου φαγητά!!!!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ δεν μπορώ να κάνω αυτό το εξαιρετικό πιάτο στο σπίτι, για πολλούς λόγους.
    Γιατί δεν μπορώ να βρω αλανιάρη
    Γιατί θα είναι σαν να τρώω τον Κοκονάτο μου, τον αγαπημένο μου κόκορα, σαν παιδί.
    Γιατί η ψυχοπαθής μου συμβία δεν τα πάει καθόλου καλά με τα πουλερικά.
    Θέλεις κι άλλους λόγους;
    Μια φορά μόνο έφαγα σε ένα χωριό της Ναξου, ορεινό, σε ξεχωριστό τραπεζάκι, μόνος!
    Ψυχοπάθεια, παιδί μου, άλλο πράγμα!!

    Οπτικά ίδιος με τον δικό σου και με ίδια μακαρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με συγκινείτε Μπέτυ!!!!!
    Αυτό είχα στο μυαλό μου όταν ξεκινούσα αυτό το γεγονός! Αγαπημένες ξεχασμένες γεύσεις!!!!!
    Πάω να συμπληρώσω τη λίστα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τον έχω προγραμματίσει για την Πρωτοχρονιά (παραδοσιακά από τους παππούδες μου αυτό) και έχω παραλάβει και τον κοκκορίκο τον αλανιάρη ήδη από την πατρίδα του πεθερού...όλα θα γίνουν έτσι φέτος :-))
    Μόνον που στην σαλτσούλα εγώ θα προσθέσω κι' ένα ξυλάκι κανέλλα παρέα με 4-5 κόκκους μπαχάρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ το είπα, με την ιδέα της Λίλας θα χορτάσουμε νοστιμιές!!
    Γεια στα χέρια σου Μπέτυ, υπέροχο το φαγάκι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Δημήτρης αγαπά πολύ τον κόκορα, εγώ προτιμώ κοτούλα .Λέει οτι κάνει το πιο όμορφο στιφάδο.Αν το δει το φαγητό σου Μπέτη θα τρελαθεί..σήμερα έκανε παστίτσιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φαίνεται λαχταριστό!!!!

    Αν έχεις όρεξη, έλα να παίξουμε ένα παιχνιδάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχο, Ελληνικότατο μαμαδίστικο φαγάκι!!! Ειδικά αν ο κόκορας είναι και αλανιάρης...

    Αχ τι μας κάνεις και είπα να νηστέψω λίγες μέρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Αγγελικούλα, συμφωνώ, ένα τέλειο οικογενειακό φαγάκι!

    @ Αστεράκι και σε ποιόν δεν αρέσει !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Δύσπιστε, αν μου πεις ότι το ορεινό χωριό ήταν η Απείρανθος -το χωριό μου δηλαδή- σου ορκίζομαι ότι θα κλάψω από συγκίνηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Λίλα, ήταν να μην αρχίσω, τώρα δεν γλυτώνεις εύκολα από μένα!!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Penelope , κι εγώ θα τον φτιάξω μες τις γιορτές, γιατί ήρθαν προμήθειες από Κρήτη!

    @ Ελενάκι, ωραία ιδέα όμως ε; έναυσμα για να θυμηθούμε υπέροχα ελληνικά φαγάκια!

    @ Αχτίδα μου, θα μου επιτρέψεις να συμφωνήσω απόλυτα με τον Δημήτρη! :)

    @ Ανεράιδα, έρχομαιιιιιιιιι.....

    @ painter είναι, είναι, ξέρεις πόσο σουλάτσο έχει κάνει στο χωριό αυτός; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τέλειο!! να είχα ένα πιατάκι τώρα!!
    Καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. το αγαπημένο μου φαγητό!!
    αν κρατήσουμε σάλτσα από τον κόκορα και βράσουμε μέσα σε αυτή τα μακαρόνια μας (αφού προσθέσουμε και νερό βέβαια), τα μακαρόνια είναι ακόμα πιο νόστιμα!!
    γεια στα χέρια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπημένο φαγάκι, θυμίζει μανούλα με το τρυπητό μακαρόνι που τραβάει τη σαλτσούλα....δεν το θέλει αυτό το μακαρόνι ο άνδρας μου αλλά με την πρώτη ευκαιρία για τραπέζωμα το φτιάχνω! χιχιχιχι!!!
    Τώρα βέβαια...που το αλανιάρικο...αλλά τι να κάνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ποσο ελαιολαδο βαζουμε στο τηγανι ποσο διαρκει το ροδισμα του κοκορα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ελαιόλαδο εξαρτάται από το πόσο λάδι θέλουμε στο φαγητό μας, ενδεικτικά για ένα κόκκορα 2 κιλών θα έβαζα 1/3 του φλιτζανιού. Το σοτάρισμα διαρκεί τόσο όσο χρειάζεται να ροδίσουν καλά τα κομμάτια από όλες τις πλευρές...

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...