Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Muffins με βρώμη και μήλο


 Πολύ-πολύ νόστιμα έγιναν αυτά τα κεκάκια αλλά κυρίως ελαφρά και υγιεινά,
μια που περιέχουν λίγη καστανή ζάχαρη, 1 μόνο αυγό και καθόλου βούτυρο!

Υλικά για 12 κεκάκια:

2 φλυτζάνια βρώμη
1 ¼ φλυτζανιού αλεύρι για όλες τις χρήσεις
½ φλυτζάνι μαύρη ζάχαρη
2 κουταλάκια μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι σόδα
½ κουταλάκι αλάτι
1 κουταλάκι κανέλλα
2 κουταλιές σπορέλαιο
1 αυγό
2 μέτρια μήλα ~ εγώ έβαλα 1 πράσινο και 1 κόκκινο
1 φλυτζάνι γάλα
1 κουταλιά λευκό ξύδι


Καθαρίζουμε τα μήλα και τα χτυπάμε στο μούλτι


 χωρίς να τα λιώσουμε εντελώς.


Προσθέτουμε το ξύδι στο γάλα και το αφήνουμε να μείνει για 5 λεπτά. 
 Έτσι αποκτά μια υπόξινη γεύση – εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε ίσης ποσότητας γιαούρτι.


Κοσκινίζουμε το αλεύρι με το μπέικιν και τη σόδα και τα ανακατεύουμε με τη βρώμη,
τη ζάχαρη, το αλάτι και την κανέλλα.


Σε μπολ ανακατεύουμε με το πηρούνι το αυγό με το σπορέλαιο και το γάλα.


Ρίχνουμε μέσα και τα μήλα και ενσωματώνουμε.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170ο.


Αυτό το χυλό τον ρίχνουμε στο μίγμα με το αλεύρι
και ανακατεύουμε να ενωθούν τα υλικά καλά.


Γεμίζουμε τις φορμίτσες κατά τα ¾
(αν τις παραγεμίσετε θα φουσκώσουν με το ψήσιμο και θα χυθούν).


Ψήνουμε για 15-18 λεπτά. 
Βυθίζουμε στα κεκάκια μια οδοντογλυφίδα, αν βγει καθαρή είναι έτοιμα,
αλλιώς ψήνουμε 2-3 λεπτά ακόμα.


Βγάζουμε αμέσως από το φούρνο και τα αφήνουμε να κρυώσουν ~
είναι καταπληκτικά χλιαρά ή κρύα!


Απολαύστε τα με το καφεδάκι σας!
Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

12 σχόλια:

  1. Ωραίος τρόπος να φάνε τα παιδιά και λίγο φρούτο μαζί με το κέικ....θα τα κάνω μες το Σαββατοκύριακο!! Ευχαριστώ για την ιδέα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το απόγευμα θα τα φτιάξω,όταν ακούω μήλο τρέχω να φτιάξω το γλυκάκι.
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου αρέσουν όλες σου οι συνταγές, αλλά οι φωτογραφίες ρε παιδάκι μου, είναι αυτές που με ξεσηκώνουν κυριολεκτικά, ακόμα και στην πιο απλή, "ταπεινή" συνταγή! Φαντάζομαι το κάθε πιάτο -όπως το παρουσιάζεις- στο τραπέζι μου, και θέλω να σηκωθώ επί τόπου να το φτιάξω. Μ' αρέσει πολύ ο τρόπος που αντιμετωπίζεις την κουζίνα, Betty!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανεράιδα:

    συμφωνώ, και όχι μόνο για τα παιδάκια :))

    @ eleni:

    κι εγώ το ίδιο!

    @ simonmad:

    σε ευχαριστώ πολύ, τέτοια μου λέτε και παίρνω θάρρος και συνεχίζω :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν με πρόλαβες απόψε!
    Ξεκουράζω στο ψυγείο ζύμη για μπισκότα, αλλά το απόγευμα ήρθε το δεύτερο φορτίο Ζαγορίν και όπως καταλαβαίνεις, οι αυτόματες ηλεκτρονικές μαφινιέρες θα πάρουν φωτιά!!!
    Μόνο που η βρώμη, βρε παιδί μου, με απωθεί. Θα την αλλάξω με κάτι άλλο.
    Καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αχ Δύσπιστε, γιατί;
    κι εγώ ήμουν αδιάφορη απέναντι στη βρώμη, μέχρι που έφτιαξα τα τραγανά μπισκοτάκια με αυτήν, κι από τότε ψάχνω διάφορους τρόπους για να την βάλω σε γλυκά, έχει γίνει αγαπημένο συστατικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. i bake nearly all my cakes in muffin pans, becos they are a way to control portions, especially in young children - and all my muffins always have fruit in them too

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καιρό έχω να φτιάξω μαφινάκια, μήπως ήλθε η ώρα;
    Η βρώμη δε αν την συνδυάσεις με νόστιμα υλικά γίνεται κι αυτή νόστιμη.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα έκανα και αυτά Betty. Στο γιο μου άρεσαν ιδιαίτερα και αυτό με ευχαρίστησε. Ένα ωραίο, εύκολο και υγιεινό γλυκό. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Δέσποινα:

    Χαίρομαι που σας άρεσαν, αυτό ακριβώς ήθελα κι εγώ, ένα υγιεινό σνακ για το σχολείο ή το γραφείο!

    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τελικά τα έφτιαξα τα μαφινάκια με κάποιες αλλαγές βέβαια γιατί δεν είχα βρώμη....Αυτό που έχω να πω είναι ότι το τριμμένο μήλο μέσα στα κεκάκια είναι ΦΟΒΕΡΗ ΙΔΕΑ!!! Είναι απίστευτη και η γεύση και η υφή που τους χαρίζει! Πολύ καλή συνταγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα έκανα αλλά χρειάστηκε παραπάνω λάδι και γάλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...