Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

Μπεζέδες

Τις προάλλες που έφτιαξα τα σμυρνέικα κουλουράκια, περίσσεψαν τα ασπράδια. Για να μην πάνε χαμένα λοιπόν, σκέφτηκα.... μπεζέδες!
Βγήκαν περίπου 30 κομμάτια:

5 ασπράδια
250 γρ ζάχαρη ~ υπολόγισα περίπου 5 κουταλιές ζάχαρη για κάθε ασπράδι
1 βανίλια
1 κουταλιά μαστίχα σε κόκκους

Έλιωσα την μαστίχα στο μπλέντερ με λίγη από τη ζάχαρη.
Ανακάτεψα τη ζάχαρη με την μαστίχα και την βανίλια.
Χτύπησα τα ασπράδια σε σφιχτή μαρέγκα.
Πρόσθεσα λίγη-λίγη τη ζάχαρη συνεχίζοντας το χτύπημα για αρκετή ώρα. Προθέρμανα το φούρνο στους 120ο.
Έστρωσα με αντικολλητικό χαρτί το ταψί του φούρνου και έβαλα κουταλιές από το μίγμα σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Στην πρώτη φουρνιά βγήκαν λίγο γιγάντιοι γιατί έβαλα μεγάλες κουταλιές, οι υπόλοιποι έγιναν σε λογικό μέγεθος!Έψησα για 40΄ περίπου.
Και μια συμβουλή: Χαμηλή θερμοκρασία φούρνου και υπομονή στό ψήσιμο δίνουν πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Όσο περισσότερη ώρα σε μικρή θερμοκρασία ψήνονται οι μπεζέδες, τόσο πιο άσπροι μένουν!
Αν θέλουμε, μπορούμε να ενώσουμε τους μπεζέδες ανά δύο με κρέμα ή και μαρμελάδα, αλλά είναι μια χαρά και σκέτοι.

13 σχόλια:

  1. θα τους φτιάξω,η κόρη μου τους τρωει πάρα πολύ.φιλακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα

    Πάντα μοναδική στις γεύσεις και τις δημιουργίες
    με γούστο και μεράκι

    Καλό πρωινό
    Καλό ΣαββατοΚύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Μπέτυ, αυτό το γλυκάκι μου θυμίζει τα παιδικα μου χρόνια. Το αγαπάει πολύ ο μπαμπάς μου και όταν ήμουν παιδί, είχε ένα φίλο που κάθε χρόνο στην γιορτή του, του έστελνε δύο κούτες από τους καλύτερους μπεζέδες της πόλης. Το πρώτο κουδούνι στο σπίτι κάθε χρόνο ήταν οι μπεζέδες. Θα τους φτιάξω λοιπόν για να τους χαρεί ο μπαμπάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου αρέσουν τρομερά, εμείς τα προσφέρουμε στους γάμους και τους αρραβώνες! Το ζαχαροπλαστείο δε της γειτονιάς μου κάνει τους ωραιώτερους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραιότατοι είναι οι μπεζέδες σου Μπέτυ.

    Αγαπημένο γλυκάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάνω που έψαχνα μια καλή συνταγή για μπεζέδες που και να έχουν καλή γεύση και να μη μυρίζουν (καμιά φορά μυρίζουν αυγουλίλα). Τους θέλω για να φτιάξω μια τούρτα παγωτό που τη λέμε Αρμενοβίλ. Την ξέρεις; είναι το κάτι άλλο.
    Θα τους φτιάξω λοιπόν σίγουρα τους μπεζέδες σου.
    Φιλιά Ελισάβετ μου.
    Καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ anthivolon:
    την επόμενη φορά που θα έχω περίσσευμα ασπράδια θα φτιάξω πάβλοβα ~ ξέρεις, το γλυκό με βάση μαρέγκα, κρέμα σαντιγύ και φραουλίτσες με σιρόπι από πάνω... μμμμ... τέλειο!
    σε φιλώ, καλό σ/κ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σευχαριστω για τη συναταγη, Μπεττυ. Παντα ηθελα να τη φτιαξω.
    Τωρα τη βρηκα!
    Ευχαριστω επισης για τα θαυμασια σχολια σου για τα γεννεθλια μου!!
    Φιλια Πολλα!!
    Μπεττυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΕΝΑ ΦΙΛΙΚΟ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ.ΑΣ ΧΑΜΟΓΕΛΑΜΕ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ:)))
    ΑΝΤΕΓΡΑΨΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΤΙΣ ΦΤΙΑΞΟΥΝ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και δεν πεταμε τιποτα και δημιουργουμε!!
    Σωστο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Από τα αγαπημένα μου. Σ' ευχαριστώ.
    Τα ασπράδια τα κρατάμε άφοβα μέχρι και μιά βδομάδα στο ψυγείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mpezedes ... ap ta agaphmena mou "glyka!" Thumamai pws san paidi otan phgainame gia pswnia pros to kentro ths Astorias me thn Mama panta stamatousame sto kalutero Galliko zaxaroplasteio ths geitonias kai pername ena koutaki mpezedes ... mmmmmm!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...