Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Μπακαλιάρος γιαχνί

Ο παστός μπακαλιάρος είναι από τα αγαπημένα μας εδέσματα! Συνήθως τον φτιάχνω τηγανητό με κουρκούτι και σκορδαλιά, σήμερα είπα να θυμηθώ ένα φαγάκι που όταν το έφτιαχνε η μητέρα μου δεν το εκτιμούσα καθόλου, σε αντίθεση με το σήμερα!

Για 4-5 μερίδες:

800 γρ παστός μπακαλιάρος
½ φλυτζάνι ελαιόλαδο
1-2 σκελίδες σκόρδο
2 ώριμες ντομάτες
½ φλυτζάνι λευκό κρασί
3 μέτριες πατάτες
1 κουταλιά κάπαρη
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Λίγα φύλλα φρέσκου βασιλικού

Κόβουμε τον μπακαλιάρο σε μέτρια κομμάτια και τον βάζουμε από το βράδυ να ξαλμυρίσει σε κρύο νερό, το οποίο αλλάζουμε 3-4 φορές κατά διαστήματα.
Την επόμενη μέρα, ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και ρίχνουμε το σκόρδο λιωμένο, να ροδίσει πολύ ελαφρά, για 1 λεπτό μόνο. Προσθέτουμε τις ντομάτες τριμμένες και βράζουμε σε δυνατή φωτιά για 5 λεπτά. Ρίχνουμε τις πατάτες κομμένες σε χοντρές ροδέλες, φρεσκοτριμμένο πιπέρι και την κάπαρη. Προσθέτουμε και το κρασί και αφήνουμε να εξατμιστεί – για 2-3 λεπτά περίπου.
Τότε χαμηλώνουμε την φωτιά στο μισό και σιγοβράζουμε για 10 λεπτά. Προσθέτουμε τον μπακαλιάρο πάνω από τις πατάτες και συνεχίζουμε το μαγείρεμα σε σιγανή φωτιά για 20 λεπτά ακόμα. Από τη στιγμή που ρίχνουμε τον μπακαλιάρο δεν ανακατεύουμε ξανά το φαγητό – απλά ανακινούμε την κατσαρόλα πότε-πότε!
Μόλις ετοιμαστεί το φαγητό σβήνουμε τη φωτιά, ρίχνουμε τα φυλλαράκια του βασιλικού και σερβίρουμε.

9 σχόλια:

  1. Όταν ακούνε πατάτες στην κατσαρόλα παίρνουν δρόμο.Μόνη μου δεν λέει να το φάω!!
    καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήρθα .... ήρθαααααα
    Μου αρέσει αυτό το φαγάκι πολύ! παρότι δεν τρώω τα ψαρικά.
    Παίρνω μια μεριδούλα
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια μεριδούλα, για δοκιμή, θα την πάρω!
    Φέρνω και παγωμένο άσπρο κρασί (Καβα Καμπά, που είναι "βαρύ" και πάει με τον μπακαλιάρο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραίο που δείχνει!!!! Βάλτε και σε μένα ένα ποτηράκι κρασί και μια μεριδούλα φαγάκι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φαίνεται νοστιμότατο! Και είναι και ότι πρέπει για την εποχή. Βάλτε κρασάκι και έρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου τρέχουν τα σάλια!! πωπω και φρέσκο ψωμάκι να κάνεις βουτίτσες στη σαλτσούλα!! μούρλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. απ΄τα λατρευτά μου φαγητά!!!!

    καλημέρα
    χχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου ξεφυγε ο μπακαλιαρος σου εχθες και ειδα σημερα την αναρτηση.Δεν εχω κανει ποτε τετοιο μπακαλιαρο και θα τον δοκιμασω
    Δοκιμασα τα πεινιρλακια σου και ηταν κα-τα-πληκτικα.Μας εχεις τρελανει με τις συνταγες σου και ειμαι σε μια μικρη διαιτα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...